facebook twitter Reactie plaatsen 
Kabinet spreekt van absoluut doemscenario voor profvoetbal
Auteur Bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #1
Donderdag, 7 mei 2020 om 10:02
'Massale evenementen met een landelijke uitstraling' kunnen pas weer worden gehouden als er een vaccin tegen het coronavirus is, zo schrijft minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport in een brief aan de Tweede Kamer. Het betekent een doemscenario voor het Nederlandse profvoetbal, daar er mogelijk 'langer dan een jaar' zonder publiek in de stadions moet worden gespeeld.

"Voor de laatste stap, de massale evenementen met een landelijke uitstraling, kunnen we nog geen datum noemen. Dat kan eigenlijk pas weer als er een vaccin is en niemand weet hoe lang dat gaat duren. We hopen natuurlijk op snel, maar een jaar of langer is heel reëel", zo schrijft minister De Jonge in de Kamerbrief.
07-05-2020 10:14
Reageren op dit bericht
patrick Offline
Posting Freak

Bericht: #2
RE: Kabinet spreekt van absoluut doemscenario voor profvoetbal
Dat is dan het einde....of je moet alles van waarde verkopen voor schroot prijzen om te overleven..
07-05-2020 13:16
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #3
Het klimaat in het land heeft hier niet aan bijgedragen. "voetbal is onbelangrijk" was het devies. De clubs zijn daar mede schuldig aan. Waar ze in andere landen hun best deden om met de overheid in gesprek te blijven en weer voetballen als speerpunt hadden hadden we hier wedstrijdjes wie het luidruchtigst kon roepen dat we moesten stoppen.

De kroegen hebben een veel betere lobby wat dat betreft want de oorzak van de verspreiding in Brabant (horeca) gaat nog eerder open dan de sportscholen.
07-05-2020 13:36
Reageren op dit bericht
patrick Offline
Posting Freak

Bericht: #4
Wordt dan een televisie sport....wellicht kan de prijs daarvan omhoog....
07-05-2020 13:44
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #5
Mensen draaien door, er zijn landen waar men gewoon standaard een mondkapje draagt als men b.v. naar de markt of zo gaat, wat denkt iedereen nou dat er in miljoenensteden 1,5 meter afstand kan worden gehouden.
Dat is er allemaal ingebeukt bij de mensen, als er mensen zijn die zich niet prettig voelen in grote gezelschappen blijf dan gewoon binnen, is niks mis mee.
Waarom geen mondkapjes bij een wedstrijd, maar ja verder zoeken ze het maar uit.
Ik heb Fox eruit gegooid, ook al komt er weer voetbal, ik ga niet naar lege stadions kijken, dan kijk ik liever naar de 50ste herhaling van Flodder.
Draaien met die economie, straks is alles failliet.
07-05-2020 15:03
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #6
Die standaard mondkapjes of die stoffen dingen helpen niet zoveel. Ze worden, zeker in de zomer, vochtig en mensen eten tussendoor en zitten er met hun tengels aan.
07-05-2020 17:25
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #7
Ik begrijp je punt niet goed Den.
Wat heeft de lobby hier nu mee te maken?
Wil je nu echt beweren dat als de lobby beter was geweest er weer eerder mensen in een stadion zouden komen ?
08-05-2020 15:00
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #8
@kazieb
Ik wil zeggen dat terwijl de voetbalbobo's van de clubs hier onderling aan het ruziën waren hoe deze competitie zo snel mogelijk te beëindigen ze in Duitsland met de overheid aan tafel zijn gaan zitten om te kijken hoe je überhaupt weer zou kunnen spelen. Men heeft hier tijd verspild.

En sympathie. Daardoor heeft het voetbal zichzelf als een niet relevante bedrijfstak neergezet. In tegenstelling tot de horeca gelegenheden die middels lobbywerk en optredens in de pers nu als eerste weer wat mogen, nog eerder dan de sportscholen. Vergeet niet: de horeca is uiteindelijk wel de grote verspreider geweest tijdens carnaval. Dus beeldvorming speelt mee.

Op zijn minst had de overheid bij een betere lobby de deur niet gelijk dichtgegooid.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-05-2020 om 16:49 door Den.)
08-05-2020 16:48
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #9
Ik betwijfel het eigenlijk.
Ten eerste zijn de belangen al anders voor de clubs in NL, vergeleken met Duitsland en Engeland. Hier hebben ze het geld al ontvangen terwijl in die landen er nog hinderden miljoenen op de plank liggen.
Ik denk dat het ook zomaar niet gepikt zou worden als alles en iedereen stil zou liggen en het voetbal “wel even” door zou gaan, want o wij zijn zo belangrijk.

Natuurlijk mag horeca eerder open. Die kunnen nog aantonen dat ze de 1,5 kunnen halen ( wat realistisch onmogelijk is, maar dat is weer iets anders)

Ik betwijfel het eigenlijk.
Ten eerste zijn de belangen al anders voor de clubs in NL, vergeleken met Duitsland en Engeland. Hier hebben ze het geld al ontvangen terwijl in die landen er nog hinderden miljoenen op de plank liggen.
Ik denk dat het ook zomaar niet gepikt zou worden als alles en iedereen stil zou liggen en het voetbal “wel even” door zou gaan, want o wij zijn zo belangrijk.

Natuurlijk mag horeca eerder open. Die kunnen nog aantonen dat ze de 1,5 kunnen halen ( wat realistisch onmogelijk is, maar dat is weer iets anders)
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-05-2020 om 17:01 door Kazieb.)
08-05-2020 17:01
Reageren op dit bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #10
Vitesse op de rand van de afgrond na aanvraag van faillissement

Vitesse staat nog altijd lijnrecht tegenover de verhuurder van Stadion GelreDome. De Arnhemmers zijn het oneens met het doorbetalen van de volledige huur van het stadion, nu er tijdens de coronacrisis geen gebruik van kan worden gemaakt. Het conflict tussen vastgoedmagnaat Michael van de Kuit, de eigenaar van de GelreDome, en Vitesse loopt zo hoog op dat eerstgenoemde onlangs het faillissement van de club heeft aangevraagd.

Als gevolg van de coronacrisis komt Vitesse in grote financiële problemen. De Gelderse voetbalclub zoekt naar mogelijkheden om kosten te besparen en klopte daarvoor aan bij stadioneigenaar Van de Kuit om een vijftig procent huurverlaging te eisen. De steenrijke vastgoedmagnaat stelt zich echter op het standpunt dat Vitesse de huur gewoon door moet betalen gedurende de crisis en weigert compensatie toe te kennen.

Vitesse weigerde onlangs de huur van april en mei over te maken, waarna Van de Kuit het faillissement van de club aanvroeg. Om dat af te wenden heeft de club de huur alsnog 'en onder protest' overgemaakt. Van de Kuit heeft daarop de aanvraag voor faillissement weer ingetrokken. Vitesse spant nu een kort geding aan tegen Van de Kuit, waarin vijftig procent van de betaalde huur voor april en mei wordt teruggevorderd. Verder eisen de Arnhemmers een toekomstige huurverlaging van vijftig procent tot 1 september.

Van de Kuit is niet onder de indruk van de dreigende rechtszaak. "Iemand met de rug tegen de muur zetten en dan een regeling afdwingen? Daar ga ik niet in mee", gaf hij onlangs aan tegenover het Algemeen Dagblad. "Vitesse heeft een Rus en die is miljardair (clubeigenaar Valeri Oyf, red.). Als die Rus korting wil, moet hij me bellen. Maar de huur halveren met dwang? Dan vind je bij mij een gesloten loket."
13-05-2020 23:37
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #11
In Duitsland wordt het blijkbaar wel gepruimd dat er “gewoon” gevoetbald wordt Den. Dus wellicht hadden ze idd beter hun best moeten doen, al begrijp ik de keuze voor stil te leggen 100%.
Maar voor de nieuwe competitie mogen ze nu al wel zich iets meer laten horen
20-05-2020 16:13
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #12
Het wordt nu toch wel duidelijk dat de gevaren voor dit virus groter zijn in ruimtes zonder goede ventilatie.
Een binnensport is dan stuk gevaarlijker dan een sport zoals voetbal in de open lucht.
Denk dat men heus wel druk bezig met de mensen van de regering, dat je als bedrijfstak niet vooraan staat is wel duidelijk. Mocht er echter een seizoen komen zonder publiek kijk ik geen wedstrijd meer.
25-05-2020 08:41
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #13
Ik zal blijven kijken denk ik. Heb onder Gio vaak gedacht niet meer te gaan kijken, maar bleef het toch steeds doen. Verklaarde mezelf steeds voor gek. Zal denk ik ook zonder publiek zo blijven.
25-05-2020 12:03
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen