facebook twitter Reactie plaatsen 
Hoe werken we de competitie af ivm het coronavirus
Auteur Bericht
HenkJ Offline
Junior Member

Bericht: #1
Nu stoppen is geen optie, wordt een loterij wie wel €uropa in mag en wie niet en ter compensatie geen degradatie.
Uitstellen geeft op vele fronten problemen even zo als het later uitspelen van de competitie.
Contracten , seizoenkaarthouders, sponsers en weet ik veel wie er nog belangen hebben komen door het niet doorgaan van de competitie in de problemen (alsof dit het grootste probleem is in het huidige)
Wat is de oplossing?
Hoewel niet ideaal maar wel aan het voetbal verbonden, laat de resterende wedstrijden door penalty’s volgen, tijdsduur is minimaal geen toeschouwers, men kan via tv opnames dit uitzenden op websites van de clubs of voor een andere oplossing kiezen.
Competitie wordt op tijd afgesloten, hoewel niet op de normale wijzen en men kan vervolgen zoals men dit in eerdere jaren gewend was.
Ben benieuwd naar jullie reactie’s
31-03-2020 13:33
Reageren op dit bericht
Petra Offline
Posting Freak

Bericht: #2
RE: Hoe werken we de competitie af ivm het coronavirus
Huidige stand is eindstand, en er is geen kampioen. Er degradeert niemand, volgend jaar spelen we een halve competitie als het virus in de winter weer terugkomt. Gebeurt dat niét, een hele.
We herzien de bekerwedstrijden, zodat er daar gespeeld wordt.
31-03-2020 14:30
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #3
We herzien de bekerwedstrijden die snap ik even niet, de finale kan gewoon later worden gespeeld.
En er is geen kampioen, nou kan je zeggen daar zullen ze in Amsterdam niet mee eens zijn.
Je kan ook nog gewoon een soort play off spelen voor kampioenschap.
01-04-2020 08:26
Reageren op dit bericht
patrick Offline
Posting Freak

Bericht: #4
3 poule,s kampioen, Europees , degradatie ...
Knock out alla Europa cup de hoogste vd poule tegen de laagste .....super spannend en hooguit 4 wedstrijd dagen nodig...plus de beker finale .....kan in 2 weken afgerond zijn.....de midden groep is wel groot,wellicht moeten die een voorronde doen ...kan in een week..
01-04-2020 18:02
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #5
Gewoon nog afwachten. We weten niet hoelang het gaat duren. We weten niet wat al de landen om ons heen gaan doen.

Voor hetzelfde geld zitten we straks met twee halve competities opgescheept. Voor hetzelfde geld is er een heel jaar geen CL voetbal. En stel dat wij hier in Nederland doodleuk met een nieuw seizoen van start gaan terwijl ze in het buitenland nog stil liggen of eerst het oude nog afmaken: werkt ook niet.

Ik heb me vandaag dood geërgerd aan Overmars die vooral weer eens bezig was met het imago van zijn eigen club dan het belang van de eredivisie.
02-04-2020 23:01
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #6
Ik kan je nu al zeggen dat de volgende stap van die Overmars is dat Ajax kampioen is.
Nou er werd al min of meer gezegd anders stappen we uit de competitie, beste plan wat ik ooit heb gehoord.
03-04-2020 08:43
Reageren op dit bericht
erik Offline
Super Moderator

Bericht: #7
Overmars was het talmen van de KNVB zat en gooide de knuppel in het hoenderhok. Inmiddels staan Feyenoord, PSV en AZ achter zijn idee. En dan komt de UEFA met een dreigement: "landen die de competitie stop zetten spelen volgend seizoen geen Europees voetbal". Laat ze er in stikken, iedereen stopt met de competities en Wit Rusland is de enige die Europees speelt volgend jaar, gezellig.
03-04-2020 09:04
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #8
De KNVB talmt niet in mijn ogen. De KNVB heeft dinsdag een overleg met de clubs staan. Dat gezamenlijke overleg zou leidend moeten zijn. Ik vind Overmars buitengewoon oncollegiaal door vooraf al dingen te gaan roepen.

Feyenoord staat overigens niet achter Overmars. Zie de reactie van Koevermans op de eigen website. Feyenoord wil afwachten en gezamenlijk besluiten. Best kans dat dat in mei leidt tot het alsnog afblazen maar dan hebben ze wellicht ook in andere landen hun ei gelegd en is er een Europese aanpak. En dat is nodig aangezien we niet op een eiland zitten
03-04-2020 09:25
Reageren op dit bericht
erik Offline
Super Moderator

Bericht: #9
O, OK. Ik had het hier gelezen. https://feyenoord.supporters.nl/nieuws/a...7#reacties
03-04-2020 09:34
Reageren op dit bericht
Petra Offline
Posting Freak

Bericht: #10
De iPad heeft er weer wat anders van gemaakt. De bekercompetities wordt herzien zodat de hoge teams pas op het laatst instromen, zeg maar als een ‘Bye’ bij tennistoernooien.
Je spreekt vantevoren af dat de competitie mogelijk maar een halve wordt, zodat de volgende uitbraak opgevangen wordt.

Ben het met je eens. België heeft inmiddels de competitie stilgelegd, dus het eerste schaap is over de dam. Ik kan me niet voorstellen dat landen als Spanje en Italië op korte termijn kunnen gaan spelen.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-04-2020 om 15:59 door Petra.)
03-04-2020 15:56
Reageren op dit bericht
Bertus Offline
Posting Freak

Bericht: #11
https://www.telegraaf.nl/sport/203936521...-hervatten
07-04-2020 19:19
Reageren op dit bericht
Petra Offline
Posting Freak

Bericht: #12
Onze burgemeester heeft het nu al verboden. Ik zie Rotterdam’s Aboutaleb wel volgen, die van Amsterdam niet. Alkmaar geen idee, ik ken dus burgemeester niet.
In ieder geval, Jorritsma vindt het onverantwoord en het een absurde poging van de KNVB. Ook zonder publiek gaan die supporters groeperen, en vormen ze een gevaar voor de volksgezondheid.
09-04-2020 11:13
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #13
Nou Petra, begrijp je wat je wil zeggen, maar ik voorspel je nu al dat mensen in de zomer echt naar buiten gaan, dat heeft nog geen eens wat met voetbal te maken, dat gaan mensen niet vol houden.
Voor mij maakt het nu niet zoveel uit, ik werk gewoon, in weekend kijk ik normaal veel sport, dat zijn nu veel films.
Woon ook goed, maar mensen in een flat met een paar koters, dat gaat gewoon fout, niet vol te houden.
10-04-2020 08:10
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #14
Ik vond de bewoordingen van de burgemeester van Eindhoven ook weer niet echt netjes. Hij doet alsof voetbalclubs zich buiten de werkelijkheid plaatsen en lak aan gezondheid hebben maar voetbalclubs zijn bedrijven en die bekijken net als alle andere bedrijven hoe ze binnen de door de overheid opgelegde regels hun inkomsten kunnen genereren.

En spelen zonder publiek? Tja, net als eten afhalen is het niet helemaal dezelfde beleving maar ik kan het clubs niet verwijten dat ze daar over nadenken.
10-04-2020 12:30
Reageren op dit bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #15
@den, helemaal met je eens, de burgemeester moet gewoon afwachten wat Rutte gaat vertellen, en als het RIVM op een gegeven moment zegt dat het veilig is voor de spelers, dan gaan de KNVB en de burgemeesters in gesprek en dan zien we wel verder
12-04-2020 21:18
Reageren op dit bericht
Petra Offline
Posting Freak

Bericht: #16
Het zijn de clubs niet. Overmars was de eerste die met zijn mening naar buiten kwam, daarna Gerbrandts en Jorritsma, inmiddels hebben er meerdere clubs identiek gereageerd.
En als we het wettelijk bekijken, zijn burgemeesters de enigen die wettelijk de mogelijkheid en de verantwoording hebben.
Zonder de wetten, als de FIFA het EK in juni aflast, de ATP alle toernooien tm juli al geschrapt heeft, hoe dom is het dan om te suggereren dat de voetbalcompetities wél gespeeld gaan worden? Alleen al de hindernissen in de vorm van lopende contracten, het lichamelijk contact, de supporters die er weet van krijgen , er zijn tientallen goéde argumenten waarom er niét gespeeld gaat worden.
13-04-2020 11:35
Reageren op dit bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #17
Ik denk dat er wel weer gespeeld gaat worden maar dan zonder publiek, als Italië de competitie eind mei kan hervatten en het RIVM geeft hiervoor ook groen licht, waarom dan niet, de gezondheid staat voorop. De vraag is waar er gespeeld gaat worden, als PSV niet in Eindhoven kan spelen dan mogelijk elders? Ze overwegen zelfs te spelen in 2 grote steden waar de spelers in hotels verblijven. Maar we weten ook niet hoe de situatie over 2 a 3 maanden zullen zijn
13-04-2020 12:02
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #18
@petra
Overmars was egocentrisch door zo naar buiten te treden. Ajax redt zich wel. Ajax kan stoer van alles roepen. Kleinere clubs hebben eenheid en samenwerking nodig. En die eenheid heeft Overmars geschonden. Het zoveelste bewijs dat deze leiding van Ajax alleen om Ajax geeft en geen reet om het voetbal als geheel. Zie ook hoe vd Sar dat akkefietje over Qatar afhandelde. Principes zijn er alleen als het hem uitkomt.

Punt is: we leven niet op een eiland. UEFA en nationale bonden hebben elkaar nodig. Het ene land dat de huidige competitie tot september uitspeelt en het andere dat in september de nieuwe wil beginnen: dat werkt niet. Daarom doet de KNVB het enige wat juist is: rekening houden met meerdere plannen en wachten met definitief de knoop doorhakken.

Die burgemeester van Eindhoven werd overigens afgemaakt door Sjoerd Mossou in zijn column in het AD. Terecht. Het is zo makkelijk om voetbalclubs af te schilderen als zakkenvullers die de gezondheid aan de laars lappen. Terwijl ze net zo goed een bedrijf zijn zoals een kapper of restaurant. Die maken ook plannen om te beginnen zodra dat mag van het RIVM. Dat moet leidend zijn.
13-04-2020 12:13
Reageren op dit bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #19
@den, ik denk dat overnames zijn mond had gehouden als Ajax 2de of 3de had gestaan, overnames denkt puur in belang van Ajax en schijt aan de rest
13-04-2020 13:40
Reageren op dit bericht
Petra Offline
Posting Freak

Bericht: #20
Maar dat doen burgemeesters toch precies eender? Zij zijn verantwoordelijk voor veiligheid en volksgezondheid, hebben ervaring met het gedrag van voetbalsupporters en handelen daarnaar.
Hij zegt dat hij de stad wil verschonen van groepen voetbalsupporters, en de wet tegen samenscholing toepast.
14-04-2020 14:32
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen