facebook twitter Reactie plaatsen 
''Ik begrijp niet dat Stam blijft volharden in die speelwijze''
Auteur Bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #1
''Ik begrijp niet dat Stam blijft volharden in die speelwijze''
''Ik begrijp niet dat Stam blijft volharden in die speelwijze'' zaterdag 17 augustus 2019 07:31 60.080 keer bekeken 228 reacties Pro Shots
Trainer Jaap Stam heeft bij Feyenoord een duidelijke speelwijze voor ogen. Wim Kieft heeft echter twijfels bij die speelwijze, zo schrijft hij in De Telegraaf.
"Ik begrijp niet dat hij blijft volharden in die speelwijze. Stam wil dat zijn elftal van achteruit opbouwt, maar het grote probleem is dat hij geen spelers in de achterhoede heeft staan die dit beheersen. Jan-Arie van der Heijden, Eric Botteghin en de backs kunnen aan de bal geen aanval van achteruit opzetten."
"Ik kan me niet voorstellen dat Stam werkelijk denkt dat Van der Heijden en Botteghin goede opbouwers zijn. Of de nu geblesseerde Sven van Beek. We zien iedere wedstrijd dat het fout gaat. Van Beek tegen Southampton, Botteghin thuis tegen Dinamo Tbilisi en Van der Heijden in Georgië. Stam ziet graag een opbouw van achteruit, maar bij dit Feyenoord ziet hij dat verkeerd."
Ook op Renato Tapia is Kieft kritisch. "Trainers denken soms ten onrechte dat sommige van hun spelers goed kunnen voetballen. Renato Tapia is ook zo'n geval. Soms laat hij iets leuks zien, maar vaker geeft hij de raarste ballen. Hij speelt regelmatig de meest onbegrijpelijke ballen breed door het midden, waarmee hij vaak gevaarlijk balverlies lijkt. 'Hoe kan het?', vraag je je af. Concentratieverlies hoor je vaak. Maar concentratie is ook een kwaliteit. Als topspeler moet de focus uit jezelf komen en als dat niet lukt, hoor je niet thuis op topniveau."

Volkomen gelijk Kieft! Laat je niet in de maling nemen door al die pro Tapia journalisten, ineens! Blijft een matige speler. Ook Gio heeft met terugwerkende kracht zijn gelijk gehaald. Met dit centrum en spelers materiaal miet he he speelstijl aanpassen. Nu maar hopen dat de nieuwelingen, en de jeugd hier verandering in kunnen brengen. Of de speelstijl niet aanpassen met het oog op de toekomst en starten met bouwen, maar dan ook niet meer zaniken!
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-08-2019 om 11:17 door Wolfje9999.)
17-08-2019 11:14
Reageren op dit bericht
REDNECK Offline
Posting Freak

Bericht: #2
RE: ''Ik begrijp niet dat Stam blijft volharden in die speelwijze''
We zijn nu idd zogenaamd helemaal op de hand van Tapia vanwege die uitspraken van Troost.....nou, hij mag het nog zo leuk doen voor zijn eigen land, bij ons zie ik het nog steeds niet.

Gewoon een trage nonchalante voetballer met veel risico in zijn spel.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-08-2019 om 16:50 door REDNECK.)
19-08-2019 16:50
Reageren op dit bericht
Vakkie RR Offline
Posting Freak

Bericht: #3
Nou Red, ik vond hem wel de enige echte kerel op het veld. Verloor bijna geen duels en heeft de drang naar voren ipv alleen maar opzij of terug.

Haps, Tapia en Sinisterra waren voor mij degene met de meeste drive en actie.

Feyenoord 4 Life...
19-08-2019 19:17
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #4
Heb he de gehele wedstrijd gekeken @RR of alleen de samenvatting?
19-08-2019 19:48
Reageren op dit bericht
Vakkie RR Offline
Posting Freak

Bericht: #5
Wolf, ik zit altijd in het stadion is nog al moeilijk om daar 'n samenvatting te zien Wink.

Vertel jij mij dan maar wie beter / dreigender waren? Larson, Narsingh, Kelly, Bottegin, v/d Heijden? Ben benieuwd naar je antwoord.

Feyenoord 4 Life...
19-08-2019 21:32
Reageren op dit bericht
Vakkie RR Offline
Posting Freak

Bericht: #6
Nou Wolf laat me niet langer in spanning!

Feyenoord 4 Life...
20-08-2019 10:41
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #7
Weet ik wel @RR, zat een beetje te plagen Rolleyes

Je was met net voor

Maar om op je vraag terug te komen, geen van allen inclusief Tapia.

Als ze een tijdje niet spelen worden ze steeds beter, staan ze er dan weer in weet je na twee wedstrijden weer waarom ze niet speelden!

Krijg het mijn bek bijna niet uit, maar dan is Toornstra nog de minst slechte .... maar ook voor hem geld na 3 wedstrijden weet je weer dat het een middelmatige speler is die zich het stront voor de ogen moet werken voor de bepalende spelers. Probleem is A) Toornstra vind zichzelf heel goed... B) Er is een gebrek aan bepalende spelers.... C) dat werkt A in de hand...

Omdat Feyenoord niet bouwt aan een team met de eigen jeugd, niet doorselecteren, maar zijn spaarzame centen uitgeeft aan types als Kelly of aan revaliderende spelers/huurspelers i.p.v. sparen en een gele goede kopen wordt het ook niets.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-08-2019 om 14:05 door Wolfje9999.)
20-08-2019 10:42
Reageren op dit bericht
Vakkie RR Offline
Posting Freak

Bericht: #8
Dat bedoel ik dat ik Haps, Tapia en Sinisterra als de beste (afgelopen zondag dan) moet aanwijzen.

Maar helaas is dat onze realiteit.

Het is niet zo dat ik hun zo goed vind zelfde geldt voor Toornstra maar tis niet anders.

Feyenoord 4 Life...
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-08-2019 om 13:11 door Vakkie RR.)
20-08-2019 13:09
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #9
Is inderdaad zo @RR het ergste is nog dat zowel onder van Geel en nu met het stuurloze schip totaal geen gedegen technisch beleid gevoerd wordt. Dus de komende jaren blijft het zo of wordt het erger.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-08-2019 om 11:02 door Wolfje9999.)
20-08-2019 14:07
Reageren op dit bericht
REDNECK Offline
Posting Freak

Bericht: #10
Ik heb niet het idee dat Toornsta zich heel goed vindt Wolf.....is gewoon een bescheiden, rustige en hardwerkende gozer.

Eigenlijk een echte Feyenoorder dus.

Nogmaals, ben het met je eens dat hij tekort komt voor de basis en het niveau dat je moet nastreven, maar de ideale 12e man.

Ik denk dat we hem tegen Sparta en FC Utrecht goed hadden kunnen gebruiken.
24-08-2019 17:04
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #11
Zou best kunnen @Red dat Toornstra een aardige gozer is en rustig en hard werkt, maar hij vind zichzelf ook erg goed. Op Twitter heb ik hem 1 keer geconfronteerd met zijn zeer zwakke wedstrijd aan het begin van vorig seizoen. En zowaar reageerde hij. Hij vond dat het zijn verdienste was. Toen gaf ik aan dat, dat zeker niet zo was en hij de wedstrijd even terug moest kijken. Ook vroeg ik of hij dan wilde turven hoeveel van zijn passes bij de juiste kleur aankwamen en hoeveel schoten op doel binnen de drie palen waren gekomen... En ik gaf aan dat hij alleen zou spelen bij blessures van van Persie en Jorgensen was die beledigt en kreeg ik een block.... Big GrinBig GrinBig Grin
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-08-2019 om 18:35 door Wolfje9999.)
24-08-2019 18:35
Reageren op dit bericht
REDNECK Offline
Posting Freak

Bericht: #12
Aha....het is dus een persoonlijke vete tussen jullie.....;-)
28-08-2019 22:07
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen