facebook twitter Reactie plaatsen 
knvb en competitievervalsing
Auteur Bericht
Bertus Offline
Posting Freak

Bericht: #1
knvb en competitievervalsing
https://www.telegraaf.nl/sport/3224631/k...competitie
01-03-2019 15:57
Reageren op dit bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #2
RE: knvb en competitievervalsing
Ik neem valentijn Driessen met een hele grote bak met zout. Ajax was gewoon 4 klasse beter dan Feyenoord en we hebben terecht verloren, Feyenoord kreeg ook een onterechte corner maar daar hoor ik valentijn niet over, net als dat alle clubs voor de competitie hebben afgesproken voor extra rust tijdens Europese wedstrijden, dus ook PSV wist dit en had hier ook profijt van, maar nu klagen ze ineens steen en been
01-03-2019 19:34
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #3
Feyenoord had de eerste helft de beste kansen en was de eerste twintig minuten gewoon beter. Feyenoord dat meer balbezit had dan Ajax: het zegt genoeg. Na dat ene doelpunt leek er echt iets geknapt en kreeg Ajax meer zelfvertrouwen.

En als het Ajax huisblad kritisch is zegt dat al genoeg
01-03-2019 21:10
Reageren op dit bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #4
We hebben gewoon een matige selectie. Waar de verdediging en het middenveld snel vervangen moet worden
02-03-2019 09:48
Reageren op dit bericht
Petra Offline
Posting Freak

Bericht: #5
Psv klaagt helemaal geen steen en been. Er zijn afspraken gemaakt, de KNVB houdt zich er niet aan, en PSV wijst hen daar op. Niks mis mee.
02-03-2019 10:14
Reageren op dit bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #6
Er zijn voor de competitie begon afgesproken dat clubs die Europees spelen meer rust krijgen, nu krijgt Ajax dat om zich voor te bereiden en dan komt verbrande wel in actie, terwijl er van te voren afspraken zijn gemaakt
02-03-2019 12:05
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #7
Jerry, ben je gehackt door een Ajacied ofzo? Smile

De afspraak was dat een wedstrijd een dag verplaatst zou worden, niet dat de wedstrijd uit het weekend gehaald werd.

En de kwaliteit van de selectie van Feyenoord doet niet ter zake. Feyenoord was tot het doelpunt dat de ommekeer bracht beter. En dan mag je klagen dat de ommekeer gebracht werd door een doelpunt uit een corner die geen corner was.

Overigens onzin om te beweren dat de hele defensie of middenveld vervangen moet worden. Het gaat om de balans. Toornstra is prima bruikbaar maar als waterdrager en niet als nummer tien. Ayoub is er nog. En met Haps of St Juste kun je prima verder. Zelfs vd Heiden kan nog bruikbaar zijn in een groep. Het gaat er om wat voor type erbij komt. Je moet in elk geval gewoon Kocku gaan opstellen nu.
02-03-2019 13:56
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #8
Toornstra is prima voor de breedte als je niets beters hebt @Den
02-03-2019 14:10
Reageren op dit bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #9
Den, de eerste 20 min waren we beter, daarna hadden we niks meer te vertellen. Met deze selectie doe je mee om plaats 3 tm 5
02-03-2019 14:23
Reageren op dit bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #10
En als toevoeging, st juiste is een centrale verdediger, geen back, Haps is aanvallend prima naar verdedigend kwetsbaar. Vd Heijden, bottinghin, van Beek, Clasie, toirnstra komen allemaal niveau te kort, vilhena moet je nu verkopen. En mijn grote vraag is, wie verzint het dat Larsson de beste kopper van de eredivisie bij een corner moet verdedigen, dat klopt totaal niet
02-03-2019 15:31
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #11
Zo is het @jerry
02-03-2019 18:01
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #12
@jerry
We kunnen niet mee met Ajax en PSV maar we zouden met onze vingers in de neus derde moeten worden. Het is niet "meedoen" om de derde plaats. Derde worden is een minimum. Waarom vergoelijk je de prestaties zo?

Kwaliteiten van spelers zijn niet zwart-wit. Ja, uiteraard is Ziyech van topklasse, De Ligt ook. Tadic, De Jong, Lozano, Bergwijn: ook top. Zo'n Rosario bij PSV: groot talent. De backs van PSV: echt van meerwaarde. Maar dat is niet het hele verhaal van Ajax of PSV. Zijn Schwaab en Viergever zo geweldig? Hoe vaak hebben we niet te zeiken over Blind als het om Oranje ging. Ja, Haps is verdedigend minder dan aanvallend maar Mazouri kan er verdedigend ook geen hout van. Zet Hendrikx bij ons tussen Toornstra en Vilhana en we gaan klagen dat ook hij geen creativiteit heeft. Het zijn spelers als Ziyech of De Ligt die het verschil maken. Maar daar heeft ook Ajax er geen elf van.

Als we St Juste naar het centrum willen halen moet er inderdaad een rechtsback bij. Maar dan kun je St Juste en Haps dus gewoon opstellen. Ik zeg niet dat vd Heijden in de basis moet maar die kun je er echt nog prima bij hebben, met name tegen kleinere tegenstanders waarbij de opbouw belangrijk is. Toornstra idem: als waterdrager nog prima bruikbaar. Feyenoord moet zorgen dat het échte versterkingen haalt in plaats van weer een heel nieuw elftal te kopen. Liever Geertruida of Kocku dan weer een speler die niet echt veel beter is.
03-03-2019 12:37
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #13
Onzin @Den als nu iets gebleken is, is dat je wel meekunt, als er maar 3 tot 4 gerichte versterkingen gehaald gaan worden! Middels goede scouting en dat hoeft niet persé duur te zijn. Het probleem bij Feyenoord is dat er spelers op plekken opgesteld worden waar ze niet horen. Wel uitblinken op die plek waar ze speelden bij hun oude club, op basis waarvan ze gehaald zijn. Spelers/kinderen van de club terug gehaald worden voor veel geld, waar je al spelers voor had gehaald, die bovendien zichzelf niet hebben ontwikkeld, erger nog buiten de boot gevallen zijn bij mindere clubs dan Feyenoord. Bord op schoot scouting. Middelmatige spelers verlengen en belangrijk maken, wat ze niet kunnen, Toornstra, v Beek.

Alles bij elkaar opgeteld ben je een soort FC Utrecht +1.

Jeugdopleiding is puinhoop. De echte talenten krijgen geen kans Kokcu! Wel de degelijke spelers zonder echte toegevoegde waarde, want plek 3 moet zeker. Kortom de TD moet of snel veranderen of snel wieberen!
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-03-2019 om 13:47 door Wolfje9999.)
03-03-2019 13:30
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #14
@wolfje
Volgens mij heb ik het juist over gerichte versterkingen. Ik reageer juist op geluiden waarbij er hele lijsten spelers opgesomd worden die niet geschikt zouden zijn. Sommige van die spelers zijn prima bruikbaar in een selectie waar er gerichte versterking is bij gekomen.

Ik vind Botteghin ook te oud en Van Beek heeft laten zien het niet (meer) te hebben. Middelmaat halen die bijvoorbeeld Burger en Kocku van speelminuten afhoudt: niet meer doen. Maar Haps en St Juste in combinatie met een nieuwe rechtsback: gaat prima. Toornstra als waterdrager bij de opvolger van Vilhena en Kocku: waarom niet? Toornstra is nu typisch zo'n speler die veel te belangrijk gemaakt is. Maar dat zegt niet dat hij per se weg moet.

En voorin: daar moet je het heel slim gaan spelen. Een goede spits halen blijkt altijd moeilijk, misschien moet je dus Jorgensen wel proberen te houden. Vraag is wat je met Berghuis gaat doen. Komt daar belangstelling voor? Is hij veel waard? Dan zou je kunnen overwegen hem te laten gaan en een ander type speler te halen: de broodnodige diepgang zonder bal. Aan de andere kant: hij heeft toch wel een aandeel in een groot aantal doelpunten.
03-03-2019 14:32
Reageren op dit bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #15
@den, ik vind juist de backs van PSV niks bijzonders, Hendriks, Rosario zou ik ook niet willen, het centrum van PSV met viergever en schwaab is ook middelmaat, naast juist Bergeijk, Lozano, malen, de jong, maken wekelijks het verschil. Bij Ajax zijn dat de ligt, de jong ziyech, tadic, van de beek taljavico die het verschil maken, daarom is het belangrijk om een paar gerichte aankopen te doen van spelers die het verschil kunnen maken en hopelijk kan je jorgensen behouden en kan je Haps en St juiste achterin houden om zo te bouwen aan een nieuw elftal
03-03-2019 15:52
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #16
Indedaad!
03-03-2019 17:57
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #17
Maar daarom heb ik het liever over gerichte aankopen in plaats van alle spelers als kut te bestempelen.

@jerry
Die Dumfries is toch echt een geweldenaar hoor. Duizend keer beter dan die back van Ajax.
03-03-2019 18:24
Reageren op dit bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #18
Ik vind talgafico van Ajax een geweldenaar, dumfries begon sterk bij PSV, nu vind ik hem gewoon een prima back maar niet dat hij heel veel toevoegt, aanvallend beter dan verdedigend, net zoals haps
03-03-2019 22:12
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #19
Heeft niet met kutspelers te maken @den op een gegeven moment moet je door selecteren niet verlengen om het verlengen. Dat geldt voor v beek en Toornstra, maar ook Verdonk, Botteghin en Nieuwkoop.
03-03-2019 23:08
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #20
Ik vind dat Toornstra moet worden vervangen daar waar hij nu vaak speelt. Maar ik zou hem wel gewoon houden. Iemand die gewoon zo'n bescheiden rol in de selectie wil spelen en niet zeurt: die vind je niet.
04-03-2019 00:36
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen