facebook twitter Reactie plaatsen 
Vrienden van Feyenoord willen Jaap Stam'
Auteur Bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #1
Vrienden van Feyenoord willen Jaap Stam'
'Vrienden van Feyenoord willen Jaap Stam'
Feyenoord is druk op zoek naar een opvolger van Giovanni van Bronckhorst. De Rotterdammers moeten voor aankomend seizoen een nieuwe trainer vinden. De Vrienden van Feyenoord hebben een duidelijke voorkeur: Jaap Stam moet volgens de investeerders de nieuwe trainer van Feyenoord gaan worden.

"Ik hoorde de naam van Jaap Stam in de wandelgangen", vertelt Driessen in de voetbalpodcast van De Telegraaf. "Hij schijnt er heel goed op te staan bij de Vrienden van Feyenoord. Iemand die bij PSV en bij Ajax heeft gevoetbald, een international die in diverse keukens heeft gekeken... Of hij de man is voor Feyenoord, dat moet je afwachten."

De oud-voetballer van onder meer Manchester United en AC Milan begon zijn loopbaan als trainer in 2009 bij PEC Zwolle als interim trainer. Daarna was hij werkzaam als assistent bij Ajax en werd in 2014 hoofdtrainer van Jong Ajax. Van 2016 tot 2018 deed Stam ervaring op bij Reading FC, waarmee hij op een haar na naar de Premier League promoveerde. Stam verloor de beslissingswedstrijd om promotie na strafschoppen van Huddersfield Town. Nu is hij sinds de winter actief bij PEC Zwoll
19-02-2019 17:24
Reageren op dit bericht
Vakkie RR Offline
Posting Freak

Bericht: #2
RE: Vrienden van Feyenoord willen Jaap Stam'
Geen voorstander van dan nog liever Dick

Feyenoord 4 Life...
19-02-2019 21:04
Reageren op dit bericht
Bertus Offline
Posting Freak

Bericht: #3
ze weten het wel te verzinnen..... Dodgy
19-02-2019 21:06
Reageren op dit bericht
jerry Offline
Posting Freak

Bericht: #4
Alles behalve Dick. Onder Dick kan je varkenoord wel opdoeken en Dick is ook niet echt een prijzenpakker, in zijn hele carrière, 1 keer kampioen met PSV en 2 keer met de rangers
19-02-2019 22:07
Reageren op dit bericht
patrick Offline
Posting Freak

Bericht: #5
Als ze jaap dan ondersteunen met een nieuwe te, huiberts en een budget van 25 miljoen bovenop de verkoop inkomsten....
.
20-02-2019 02:06
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #6
Even een overzicht van de trainers die al zijn genoemd en de mogelijke bezwaren.
Advocaat laat geen jeugd doorstromen.
Ten Cate Ajax achtergrond en al jaren niet meer hoog niveau en wil eigenlijk rust.
Stieijn is vriend van Jan de Jong
van Hazebrouck staat bekend als zeer eigenwijs.
Gullit slecht gedaan in verleden, was toen ook geen ene stuiver.
Fraser die match niet met Brard.
Van Gastel komt te weinig op Varkenoord.
Japie achtergrond Ajax.
van Gaal die roept sowieso weerstand op.
Hofland heeft die wel de juiste papieren.
Kuyt nog te onervaren.

Zullen er nog wel meer zijn, wie je ook neemt toch nooit goed.
Van mij zou het wel mogen die Jaap Stam, heb je dan ook kans dat van Beek de bal weer eens naar de goede kant gaat schieten.
20-02-2019 10:13
Reageren op dit bericht
Vakkie RR Offline
Posting Freak

Bericht: #7
@Jeli, graag geen voormalige verdediger als coach dat hebben we nu wel gezien dat dat nooit attractief voetbal oplevert.

En wat heeft Japie nou ook werkelijk gepresteerd?

Feyenoord 4 Life...
20-02-2019 11:21
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #8
Oh is van mij geen must hoor of zo, wilden alleen maar aangeven dat niemand echt goed valt.
Wat ik zou graag zou willen is een trainer die spelers op hun eigen plaats neerzet, dat geleuter van Toornstra op linksbuiten, zijn er nog die ook nog eens verdedigen, dat kan toch niet.
Trainers die wat presteren, ja wat is de definitie daarvan, zijn maar paar prijzen te verdelen.
Ik vind het knap wat Steijn op zich doet bij VVV, maar die komt nooit, wat krijg je weer is vriendje van de Jong.
Geef alleen maar aan dat het moeilijk is, er moet gezocht worden naar een uitvoerder van beleid directie.
En ja dat is momenteel het probleem, men zegt voorzichtig er moet jeugd worden ingepast, wat doen ze, halen ze Coco, er is dus geen duidelijkheid.
20-02-2019 12:52
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #9
@jeli
Maken we het juist niet te moeilijk?

Dat iemand al jaren niet meer op hoog niveau heeft getraind (Ten Cate, Gullit), geen ervaring heeft (Kuijt) of de boel al eens heeft verkloot (Gullit en eigenlijk ook v Gastel) is inderdaad een groot bezwaar. Een tussenpaus die niks met jeugd heeft (Advocaat) is gezien de situatie natuurlijk ook belachelijk.

Maar voor de rest? De achtergrond (Ajax ja/nee) maakt mij geen reet uit. Een trainer die eigenwijs is lijkt me ook niet per se een minpunt want veel grote trainers zijn dat per definitie. Verdediger of aanvaller zegt echt niks over hoe iemand als trainer wordt. En wat v Gaal betreft: volgens mij valt de weerstand tegenwoordig wel mee toch?

Een vriendschap met de directeur zou moeilijk kunnen zijn maar als er duidelijke afspraken over gemaakt worden zeg ik niet per definitie nee.

Blijft over: is het een goede trainer? En dat is inderdaad niet enkel een kwestie van prijzen. Een trainer van VVV wint ze doorgaans niet. Wel: laat de trainer zijn ploegen goed spelen, zit er een idee achter en ontwikkelen spelers zich? En dat hoeft dus echt geen grote naam of ex-topspeler te zijn.

Wat ik me afvraag: in hoeverre kun je met de minder gearriveerde namen een oriënterend gesprek voeren, als ware een reguliere sollicitatie procedure? Als ik TD was zou ik willen horen wat de nieuwe man van plan is. In België hebben ze gewoon ouderwets een vacature geplaatst. Ook interessant.
20-02-2019 21:36
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #10
Den het is zeker geen gekke gedachte, misschien dat men dat nu wel doet.
Onder Gio en onder de genoemde Advocaat zal je geen jeugd zien doorstromen, dat moeten we echt gaan doen, kappen met huren van spelers die helemaal niks toevoegen.
Die Kees van Wonderen doet het goed, ligt ook goed bij de achterban, waarom wordt hij niet genoemd.
22-02-2019 10:01
Reageren op dit bericht
REDNECK Offline
Posting Freak

Bericht: #11
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.....
23-02-2019 00:24
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen