facebook twitter Reactie plaatsen 
Kuyt naar Feyenoord
Auteur Bericht
Rotterdam-West Offline
Senior Member

Bericht: #1
Kuyt naar Feyenoord
http://www.rijnmond.nl/sport/06-02-2015/...-feyenoord
07-02-2015 09:43
Reageren op dit bericht
Bertus Offline
Posting Freak

Bericht: #2
RE: Kuyt naar Feyenoord
huhh...... blijf dan toch lekker weg !
07-02-2015 10:09
Reageren op dit bericht
Blauw Gele Sensatie Offline
Posting Freak

Bericht: #3
Het is nog lang niet zeker. Hij neemt pas in maart een beslissing.
Hij liet vandaag weten dat ie meer aanbiedingen heeft.
07-02-2015 14:03
Reageren op dit bericht
Rotterdam-West Offline
Senior Member

Bericht: #4
(07-02-2015 14:03 )Blauw Gele Sensatie schreef:  Het is nog lang niet zeker. Hij neemt pas in maart een beslissing.
Hij liet vandaag weten dat ie meer aanbiedingen heeft.

Kijk dat bedoel ik nou meneer houd nog wat opties open,
niet laten komen die zgn. Feyenoorder laat maar naar Utrecht gaan,
is toch ook zijn cluppie.
Als het een vent en een Feyenoorder is zegt hij dat hij komt,
een enge man die dirkie.
07-02-2015 14:28
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #5
zou geweldig nieuws zijn. Dan nog een goede vervanger voor clasie en je hebt echt een elftal dat volgend jaar kan mee doen voor het kampioenschap.
07-02-2015 20:43
Reageren op dit bericht
REDNECK Offline
Posting Freak

Bericht: #6
Al ik de reakties van mijn mede-supporters zo her en der lees lijkt het wel of de Here Jezus terugkomt.......de verlosser van 35 jaar.

Leve het opportunisme.......je had de reakties een moeten lezen toen hij tot 2x (!!!) toe voor Fenerbahce koos!!! Dodgy

Maar alles lijkt weer vergeten en vergeven.......ondertussen houdt deze "Oer-Feyenoorder" je weer aan het lijntje om te kijken of hij elders toch niet meer zijn zakken kan vullen......om te kotsen.....hoe een held kan afglijden.......waar haalt hij het gore lef toch vandaan Angry
08-02-2015 01:02
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #7
Redneck, ik respecteer ieders mening in deze. Mijn gedachte is dat je er zeker nog een jaar plezier van kan hebben en wellicht zelfs nog wel 2 jaar. De verlosser is een groot woord, maar ik denk wel een hele goede optie, voor zowel in het veld als buiten het veld.
Ik ga echter zelf niet zo mee in die woede tegen hem omdat hij voor Fenerbache koos. Ik vind dat iets te kortzichtig om eerlijk te zijn. Onmogelijk kun je hem daarin ongelijk geven. Zijn salaris zal ongeveer het driedubbele zijn geweest van wat hij bij feyenoord kon verdienen. We zouden allemaal hetzelfde gedaan hebben.
Hij heeft gezegd dat hij ooit bij feyenoord zou terug keren en als hij nu komt dan is daar dus geen woord van gelogen ;-)
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-02-2015 om 10:48 door Kazieb.)
08-02-2015 10:08
Reageren op dit bericht
Rotterdam-West Offline
Senior Member

Bericht: #8
(08-02-2015 10:08 )Kazieb schreef:  Redneck, ik respecteer ieders mening in deze. Mijn gedachte is dat je er zeker nog een jaar plezier van kan hebben en wellicht zelfs nog wel 2 jaar. De verlosser is een groot woord, maar ik denk wel een hele goede optie, voor zowel in het veld als buiten het veld.
Ik ga echter zelf niet zo mee in die woede tegen hem omdat hij voor Fenerbache koos. Ik vind dat iets te kortzichtig om eerlijk te zijn. Onmogelijk kun je hem daarin ongelijk geven. Zijn salaris zal ongeveer het driedubbele zijn geweest van wat hij bij feyenoord kon verdienen. We zouden allemaal hetzelfde gedaan hebben.
Hij heeft gezegd dat hij ooit bij feyenoord zou terug keren en als hij nu komt dan is daar dus geen woord van gelogen ;-)

Hij komt dus terug wanneer het HEM uitkomt ja ja zo lust ik er nog wel een paar.
Bovendien kan het zo maar zijn dat het helemaal niets word,
hij staat ook nog eens de jeugd in de weg dus wat moet Wim Janssen wel niet denken,
die zich te barstte werkt met de jeugd.
Ook met die oude coryfeeën in het verleden werkte het niet waarom met dirkie wel dan?
En wat moet hij buiten het veld dan doen,terwijl het in het veld moet gebeuren,
een trainer in de weg lopen?
Allemaal drog redenen en nog steeds in het verleden leven.
08-02-2015 12:42
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #9
@Rotterdam-West,
Ik denk niet dat het niets zou worden. Kuyt zijn hele carrière is gebaseerd op een klein beetje talent en een enorme mentaliteit. En die mentaliteit heeft hij nog nooit verloren. Tevens is het een sterke gozer met een sterk lichaam. Zelden echt geblesseerd geweest, dus met het juiste aangepaste trainingsschema en de juiste taken in het veld, moet hij best een jaar mee kunnen. Welke jeugd staat hij in de weg? Noem eens iemand als je wilt? Er zit namelijk nu nog geen jonge spits uit eigen jeugd in de selectie, dus als die er nu nog niet bij zit, dan kun je niet verwachten dat er dan volgend seizoen wel eentje is die in de basis hoort. Juist goed als er dan een man als kuyt voor je staat in wiens schaduw je kan ontwikkelen. Je zult best weten, dat sfeer en geloof in eigen kunnen belangrijk is in een groep. De duitsers zijn er altijd het goede voorbeeld van.
08-02-2015 19:28
Reageren op dit bericht
REDNECK Offline
Posting Freak

Bericht: #10
(08-02-2015 10:08 )Kazieb schreef:  Redneck, ik respecteer ieders mening in deze. Mijn gedachte is dat je er zeker nog een jaar plezier van kan hebben en wellicht zelfs nog wel 2 jaar. De verlosser is een groot woord, maar ik denk wel een hele goede optie, voor zowel in het veld als buiten het veld.

Het was ook geen aanval naar jou, maar het is wat ik zo hoor en zie....ook vandaag waren de Kuijt spandoeken weer uit het stof gehaald en hingen ze weer in De Kuip.

Dat hij voor het geld koos is prima, maar dan had hij zich niet zo als de oer-Feyenoorder moeten profileren. Hij liet ons vallen toen we hem ECHT nodig hadden.....daar komt die woede tegen hem vandaan.
08-02-2015 23:53
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #11
Ik word altijd een beetje moe van die sentimenten als het oud-spelers betreft. Zodra een oud-Feyenoord wil terugkeren staat de halve Kuip op zijn kop, zelfs als hij met een rollator komt aanzetten.

Sentimenten moeten echter niet het argument zijn. De vraag is of zo'n speler nog een versterking is en wat kan bijdragen aan de ontwikkeling van het elftal. Bij Kuyt twijfel ik.

Bij de roep om dan ook maar Kalou terug te halen niet. Je moet niet je elftal op willen hangen aan twee oude spelers in één linie, dan heb je een jaar later namelijk een groot probleem
09-02-2015 09:24
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #12
@Den,
totaal oneens, maar dat kan. Waarom later een groot probleem? Het is zaak om er op te anticiperen. Je koopt een oude speler, dus je moet er als het kan een jonge naast hebben staan. Ik zou zeggen contracteer Kazim en je hebt er al een speler naast. Liever natuurlijk een betere, maar als je kalou en kuijt zou kunnen halen dan zou ik er toch wel heel vrolijk van worden.
Om even wat zaken te verduidelijken. Het gaat mij totaal niet om sentiment, op geen enkele wijze. Ik denk alleen dat dit een hele goedkope oplossing is, sterker nog de goedkoopste, om een goede speler binnen te halen die er ook nog eens direct staat. Geen opwarming nodig. Opvallend overigens, dat de "kenners" in dit geval allemaal eensgezind zijn en het allemaal zouden toejuichen.

@Redneck,
hij heeft "ons" destijds idd lelijk laten zitten. Maar ik kan hem dat zelf goed vergeven. Ik snap het van zijn kant gewoon goed. Een kuijt dekbedje heb ik daarom ook niet, maar ik zie hem graag een jaartje komen. Zeker nu ik hoor dat kalot wellicht dan ook komt, maar dat zel wel een fabeltje zijn schat ik. Die gozer kan nog wel een paar jaar mee.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-02-2015 om 09:35 door Kazieb.)
09-02-2015 09:33
Reageren op dit bericht
Posting Freak

Bericht: #13
Kuyt kan nog van veel waarde zijn; vond het opmerkelijk hoe hij nog presteerde op het WK. Je kan m ook overal neerzetten.

Maar hij zal er volgend jaar niet meer 25 intrappen en ik denk dat Feyenoord vooral behoefte heeft aan scorend vermogen. Ze hebben bv slechts 6 x meer gescoord dan een Cambuur dat geen cent te makken heeft. Dan zou ik zelf vol inzetten op een spits van het kaliber Uth. Nog een goede vervanger er bij voor Clasie als die vertrekt en je bent weer klaar voor volgend seizoen.
09-02-2015 09:43
Reageren op dit bericht
Rotterdam-West Offline
Senior Member

Bericht: #14
(09-02-2015 09:43 )Blauw Gele Sensatie schreef:  Kuyt kan nog van veel waarde zijn; vond het opmerkelijk hoe hij nog presteerde op het WK. Je kan m ook overal neerzetten.

Maar hij zal er volgend jaar niet meer 25 intrappen en ik denk dat Feyenoord vooral behoefte heeft aan scorend vermogen. Ze hebben bv slechts 6 x meer gescoord dan een Cambuur dat geen cent te makken heeft. Dan zou ik zelf vol inzetten op een spits van het kaliber Uth. Nog een goede vervanger er bij voor Clasie als die vertrekt en je bent weer klaar voor volgend seizoen.

Bertus als je Kuyt in de spits wil zal je een paar behoorlijke buitenspelers moeten hebben,
daar is Kuyt afhankelijk van want hij is nou eenmaal geen groot technicus,
die zelf twee of drie man omspeelt.
En inderdaad een spits als Uth zou prima passen maar waar laat je Kuyt dan?

(08-02-2015 19:28 )Kazieb schreef:  @Rotterdam-West,
Ik denk niet dat het niets zou worden. Kuyt zijn hele carrière is gebaseerd op een klein beetje talent en een enorme mentaliteit. En die mentaliteit heeft hij nog nooit verloren. Tevens is het een sterke gozer met een sterk lichaam. Zelden echt geblesseerd geweest, dus met het juiste aangepaste trainingsschema en de juiste taken in het veld, moet hij best een jaar mee kunnen. Welke jeugd staat hij in de weg? Noem eens iemand als je wilt? Er zit namelijk nu nog geen jonge spits uit eigen jeugd in de selectie, dus als die er nu nog niet bij zit, dan kun je niet verwachten dat er dan volgend seizoen wel eentje is die in de basis hoort. Juist goed als er dan een man als kuyt voor je staat in wiens schaduw je kan ontwikkelen. Je zult best weten, dat sfeer en geloof in eigen kunnen belangrijk is in een groep. De duitsers zijn er altijd het goede voorbeeld van.

Nou dan moet jij me maar eens gaan vertellen wie zich als Kuyt komt verder gaan ontwikkelen.
En hoe mentaal,technisch? Kuyt is dus een heel beperkte speler die door hard werken er is gekomen daar is niets op tegen maar vraag me af wat de man nog meer toevoegt.
Bovendien is het door ontwikkelen een taak van de trainer die moet spelers beter maken
en niet een 35 jarige op zijn retour zijnde ex Feyenoorder.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-02-2015 om 10:00 door Rotterdam-West.)
09-02-2015 09:53
Reageren op dit bericht
Posting Freak

Bericht: #15
(09-02-2015 09:53 )Rotterdam-West schreef:  En inderdaad een spits als Uth zou prima passen maar waar laat je Kuyt dan?
Als je in gaat zetten op een spits van het kaliber Uth, Kramer of Dost heb je Kuijt niet meer nodig lijkt mij.
09-02-2015 10:04
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #16
@Kazieb
Ik bedoelde te zeggen dat je een groot probleem creëert als je én Kalou én Kuyt zou halen, iets wat door sommigen al gesuggereerd werd (niet hier). Je moet je ervaring wat spreiden.

Ik zag overigens ergens een lijstje voorbij komen met de gemiddelde leeftijd van de diverse selecties en daarin stond Feyenoord vrij ver onderaan. Concreet: we hebben dus relatief een oude selectie. Je moet dus wel oppassen niet dezelfde fout te gaan maken als Bosz en co destijds. Contracten voor één jaar lijken me dus sowieso een goed idee.
09-02-2015 10:10
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #17
@Den,
Zeker. Contracten van 1 jaar en als het kan ook nog werken met bonussen of prestatie toeslag oid. Maar daar zal dirk waarschijnlijk wel niet mee akkoord gaan. Het moet idd niet een kliek worden van oude speler, maar Kalou is toch nog niet zo heel oud, of wel? Weet het eigenlijk niet.
Kijk, als ze een speler als Uth gaan halen, dan vind ik het ook prima, of hopelijk hapt Dost een keer toe.
Maar ik denk dat wij als supporters het halen van bepaalde spelers flink onderschatten. En het is allemaal leuk door weer eens een spits aan te halen die is aangeboden en het nu goed doet, maar ik zou dan ook graag eens het lijstje zien wat totaal door de mand gevallen is en ook is aangeboden.
09-02-2015 10:32
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #18
Toch is het wel opvallend dat men bij clubs als Heerenveen kennelijk een beter netwerk heeft. Dan kun je wel zeggen "scouten voor de top is moeilijker" maar dan is de vraag hoe "top" we eigenlijk zijn. Een club als Feyenoord moet toch in staat zijn met regelmaat ergens een Scandinaviër (of zelfs Nederlander) te scouten die uiteindelijk weer met dikke winst doorverkocht kan worden.
09-02-2015 10:38
Reageren op dit bericht
brilletje Offline
Member

Bericht: #19
(09-02-2015 10:32 )Kazieb schreef:  @Den,
Zeker. Contracten van 1 jaar en als het kan ook nog werken met bonussen of prestatie toeslag oid. Maar daar zal dirk waarschijnlijk wel niet mee akkoord gaan. Het moet idd niet een kliek worden van oude speler, maar Kalou is toch nog niet zo heel oud, of wel? Weet het eigenlijk niet.
Kijk, als ze een speler als Uth gaan halen, dan vind ik het ook prima, of hopelijk hapt Dost een keer toe.
Maar ik denk dat wij als supporters het halen van bepaalde spelers flink onderschatten. En het is allemaal leuk door weer eens een spits aan te halen die is aangeboden en het nu goed doet, maar ik zou dan ook graag eens het lijstje zien wat totaal door de mand gevallen is en ook is aangeboden.

Kom op man....van onderschatting is echt geen sprake bij de supporters.
Als men een goed scoutingsapparaat heeft haal je om de haverklap spelers weg uit die Oostbloklanden die je goed kan gebruiken.
Vraag het Piet de Visser....ooit op TV gekeken en geluisterd hoe Piet een en ander doet.
Daar lopen er nog voldoende....maar als je niet wil betalen krijg je helemaal niets.
En dan verzin je maar een smoesje....hij wilde niet op kunstgras komen spelen of hij wilde niet graag voor Feyenoord spelen en weet ik veel allemaal wat voor verhalen.
Ik heb ook al gehoord dat van Geel arts is geworden...hij had het medisch dossier Guidetti gelezen.
Hoe komt bv PEC aan spelers als een Necid??
Mark Uth had ie bij Heracles al weg kunnen halen.
09-02-2015 11:50
Reageren op dit bericht
Posting Freak

Bericht: #20
Feyenoord wordt altijd geprezen om de jeugdopleiding maar heeft de op 1 na oudste ploeg (25 jaar en 272 dagen). En dan komen Kuijt en Kalou wellicht ook nog. Men kan beter de jeugd een kans geven lijkt mij.

Club Gemiddelde leeftijd* Stand na 22 duels

PSV 22j 149d 1
Heerenveen 22j 317d 6
Ajax 22j 361d 2
FC Utrecht 23j 206d 13
AZ 23j 221d 4
FC Twente 23j 244d 7
FC Groningen 23j 265d 10
PEC Zwolle 23j 312d 5
FC Dordrecht 23j 334d 18
ADO Den Haag 24j 58d 14
NAC 24j 66d 17