facebook twitter Reactie plaatsen 
Tegenvaller bij financiering van nieuw Feyenoordstadion: nu 444 miljoen
Auteur Bericht
jerry Online
Posting Freak

Bericht: #1
Het bedrag dat op tafel moet worden gelegd om het nieuwe stadion van Feyenoord te betalen pakt hoger uit dan gepland. In plaats van 422 miljoen euro wordt nu uitgegaan van 444 miljoen euro.

Marcel Potters 11-07-18, 23:28
Laatste update: 12-07-18, 00:07
14

De kosten van de bouw van de toekomstige voetbaltempel zélf blijven met 365 miljoen euro onveranderd. ,,De toename is toe te schrijven aan de nadere uitwerking en detaillering van de financiering en de bouw- en financieringsplanning’’, zo staat in een verklaring van Feyenoord City. De extra 22 miljoen euro moet worden opgebracht door externe geldschieters.

Over de bekostiging van de nieuwe thuishaven van Feyenoord is nog overleg met investeerders en financiers. ,,Definitieve uitkomsten kunnen derhalve nog afwijken van de stand van dit moment’’, zo luidt de uitleg.

De bouw van het nieuwe stadion met 63.000 plekken start in 2020. In de zomer van 2023 is de oplevering gepland. Op dit moment wordt het stadionplan door de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs doorgerekend. Daarbij wordt samengewerkt met Britse International Stadia Group. Feyenoord hakt deze zomer een knoop door over het ambitieuze project.

De stijging van de financieringskosten werd eerder vandaag al gemeld op de site van Stadion op Zuid. Dat is een platform van 'verontruste Feyenoordsupporters', die zich zorgen maken over de nieuwbouwplannen van Feyenoord.
12-07-2018 07:53
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #2
RE: Tegenvaller bij financiering van nieuw Feyenoordstadion: nu 444 miljoen
Feyenoord is 20 jaar te laat met bouwen nieuw stadion, nu kan je het wel vergeten.
Wat ook een enorme tegenvaller is is de verschuiving in de politiek in Rotterdam.
Daar heb ik nog weinigen over gehoord, maar gaat zeker meespelen.
12-07-2018 08:52
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #3
Killen, is niet gied voor Feyenoord!
12-07-2018 13:08
Reageren op dit bericht
REDNECK Offline
Posting Freak

Bericht: #4
Ik heb er niet genoeg verstand van, maar ik weiger te geloven dat men een nieuw stadion wil bouwen als dit Feyenoord kapot zou kunnen maken.

De voor-en tegenstanders hebben allemaal wel een of andere expert met een mooi verhaal....
12-07-2018 19:39
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #5
Ja das waar uiteraard, iedereen heeft zijn eigen verhaal, enige wat ik weet is dat de bouwkosten behoorlijk omhoog zijn gegaan. Commercieel gezien is Feyenoord de mist in gegaan al met die verbouwing, tenminste zo denk ik erover.
De achterstand op Ajax is niet meer te overbruggen, denk toch dat het sentiment van vele supporters ook oorzaak zijn van de langzame besluitvorming.
Ik vind de Kuip ook fantastisch, maar het houd een keer op.
Je kan alleen nog wel hopen dat de gemeente er wat geld inpompt, wie weet als je er een moskee in zet dat je wat geld krijgt.
13-07-2018 10:31
Reageren op dit bericht
Sem@2013 Offline
Senior Member

Bericht: #6
Ziet er wel mooi uit, is het zeker dat er een nieuw stadion komt?
13-07-2018 22:07
Reageren op dit bericht
REDNECK Offline
Posting Freak

Bericht: #7
100% zeker is het nog altijd niet...
18-07-2018 19:53
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen