facebook twitter Reactie plaatsen 
Kuyt oordeelt hard: ‘Boëtius is met alle respect een stap terug’
Auteur Bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #1

Zaterdag, 19 mei 2018 om 16:02

Dirk Kuyt heeft met Het geloof in succes het nodige losgemaakt. De aanvaller erkende in het boek veel moeite te hebben gehad met zijn reserverol (‘Dan stop ik ermee, dit is niet wat ik wil’) en kreeg de afgelopen dagen dan ook veel kritiek over zich heen. In het boek, dat is opgetekend door Jaap de Groot, is Kuyt ook kritisch op voormalig ploeggenoot Jean-Paul Boëtius.

De 37-jarige Kuyt impliceert dat de 24-jarige Boëtius niet van het niveau is dat Feyenoord wil nastreven: “Nu is Boëtius terug. Dan heb ik toch zoiets van: we hebben met z'n allen een ontwikkeling doorgemaakt en nu komt zo'n jongen terug. Dat zie ik eigenlijk als een stap achteruit”, is de voormalig Oranje-international duidelijk.

Boëtius ruilde de club uit Rotterdam in de zomer van 2015 voor twee miljoen euro in voor FC Basel, maar kwam in Zwitserland niet echt uit de verf. De enkelvoudig A-international kwam er tot zeven doelpunten in slechts 23 wedstrijden en keerde tegen een transfersom van naar verluidt anderhalf miljoen terug in De Kuip.

“Bewezen is dat Boëtius de verkeerde keuze heeft gemaakt en natuurlijk verdienen mensen een tweede kans, maar Feyenoord moet na het landskampioenschap vooruit en niet achteruit. En Boëtius, met alle respect, is een stap terug. Maar hij mag mijn ongelijk bewijzen.” Dit seizoen kwam Boëtius tot zes treffers en negen assists in 39 optredens.
19-05-2018 18:04
Reageren op dit bericht
REDNECK Offline
Posting Freak

Bericht: #2
RE: Kuyt oordeelt hard: ‘Boëtius is met alle respect een stap terug’
Grappig, hij dacht dus precies hetzelfde als ik toen Boetius werd gehaald...
20-05-2018 14:33
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #3
Vind het ook geen geweldenaar, maar Larsson is ook nog gehaald voor die positie.
Daar verwacht ik nieuwe seizoen veel meer van, al binnengekomen met een achterstand, wat blessures.
Staan op zich nog wel meer dingen in het boek van Dirk wat interessant is, of het verstandig is wat hij allemaal schrijft is weer iets anders.
22-05-2018 09:54
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #4
Er moer gewoon een goede rechtsback komen, betere creatieve middenvelder(s) en een goede spits als Jorgensen vertrekt. Verder moeten we er rekening mee gaan houden dat Feyenoord structureel meespeelt in de top 4.
22-05-2018 10:17
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #5
Goede rechtsback heb je, vind ST Juste het daar goed doen. Die is gewoon weer fit aan begin van seizoen.
Ja creatieve middenvelder, laat er eerst maar een paar middenvelders weggaan, we hebben er genoeg.
22-05-2018 12:03
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #6
Als alles blijft is het nog steeds nodig! St Juste is gewoon een vraagteken en blessure gevoelig. Zelfde geld voor Larsson. Die creativiteit moert gehaald worden.
22-05-2018 17:44
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #7
Daar is Gio niet van dat weet jij toch ook.
23-05-2018 08:14
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #8
Ja dat dan weer wel@Jeli
En met de samenvattingscouting erbij opgeteld wordt het hoogst waarschijnlijk plek 2 t/m 4 volgend seizoen.
23-05-2018 13:26
Reageren op dit bericht
Vakkie RR Offline
Senior Member

Bericht: #9
Ben benieuwd wie er allemaal weggaan en wie er dan weer gehaald worden. 1 verrassing is in principe voldoende

Feyenoord 4 Life...
23-05-2018 17:11
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #10
Je hebt wel creativiteit in het team, maar die spelen op de flanken, een fitte Larsson kan ons zeker gaan verrassen.
Van Persie en Berghuis zijn ook creatief, het is er heus wel.
Die Ayoub is ook een creatieve speler, ik zeg niet dat hij het red.
Je hoeft niet zoveel spelers te halen, er zullen keuzes moeten worden gemaakt.
Voorlopig zijn alleen Hamer en Gustaffsson weg.
Er is uiteraard weer eens belangstelling voor Bilal, dat is elke keer zo aan begin van transfer periode, laat dat nou maar eens echt gaan gebeuren. Vilhena wil zelf wel weg, Feyenoord kan zeker goede transfer gebruiken.
Dan hoop ik zelf verder dat Ahmadi en Botteghin gaan, Ahmadi omdat je dan echt anders moet gaan spelen, wordt doodmoe van balletje halen, terug naar Sven, terug naar Jones, peer naar voren.
En Botteghin is nu echt veel te traag, ik zie zelf het liefst Juste in het centrum.
24-05-2018 08:12
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #11
Dan heb je dus toch die rechts back nodig! Ayoub is niet genoeg. Als je verder niets doet wordt het op zeker weer zo’n seizoen.
24-05-2018 17:16
Reageren op dit bericht
Jeli Offline
Posting Freak

Bericht: #12
Als Juste in het centrum komt wel, maar zoals je weet zijn ze met Diks bezig, we hebben Nieuwkoop en ik ben voorstander om jeugd door te schuiven, een rechtsback moet je zelf kunnen opleiden.
Ayoub ja dat weet ik ook niet, dat is afwachten, ga hem nu nog niet afbranden in ieder geval.
25-05-2018 08:38
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #13
Diks is niet goed genoeg & Nieuwkoop ook niet.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-05-2018 om 21:22 door Wolfje9999.)
25-05-2018 21:21
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen