facebook twitter Reactie plaatsen 
Draadjes: geneste en lineaire modus
Auteur Bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #1
Draadjes: geneste en lineaire modus
Bij de prikborden van startpagina waren de forums opgezet in de zogenaamde "bedrade modus". Wanneer je op iemand had gereageerd kwam jouw reactie in een apart draadje te hangen onder de bijdrage waar jij op op gereageerd had. Zodoende kreeg je binnen een topic allerlei draadjes met diverse discussies.

In de forumsoftware anno 2014 is die modus in het algemeen niet meer op die manier aanwezig. Wat je in de myBB software waarop dit forum is gebaseerd nog wel hebt is de "geneste modus". Hierin zie je slechts één reactie uit een topic op je scherm. Eronder wordt weergegeven waar die reactie zich in het topic bevindt.

De meeste gebruikte modus is de lineaire modus, de standaard modus zoals je die bij de meeste forums ziet tegenwoordig. Hierin staan alle reacties gewoon onder elkaar. Middels het gebruik van quotes moet/kun je dan aangeven op wie je reageert.

Rechtsboven kun je aangeven in welke modus het topic moet worden weergegeven. In je "gebruikersconfiguratie" kun bij "instellingen" de weergave-instellingen van het forum wijzigen. Je kunt daar aangeven wat voor jou de standaard modus moet zijn.
24-08-2014 21:40
Reageren op dit bericht
Disciple Offline
Senior Member

Bericht: #2
RE: Draadjes: geneste en lineaire modus
Dat geneste word um zowiezo niet, maar ben bang dat die lineaire modus in deze opzet ook erg onoverzichtelijk zal blijke Sad
02-09-2014 20:02
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #3
Alle forums zijn tegenwoordig zo. Ik heb gezocht naar een draadjes modus maar dan kom je bij forums die minder gebruikt worden en die niet standaard ondersteund worden door de hosting provider. En dat is wel een pré.

Voor deze zijn er veel extra's te verkrijgen.

Heb jij de avatar en naam links of boven het bericht? Ik probeer zoveel mogelijk prikkers info te verbergen
02-09-2014 22:30
Reageren op dit bericht
rustdag Offline
Junior Member

Bericht: #4
De nieuwe wielerprik heeft wel draadjes.
20-09-2014 18:41
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #5
Dat is gebaseerd op phorum software, waar het oude prikbord ook op is gebaseerd. Bij de buren van het Feyenoordprikbord gebruiken ze deze software ook.

Die heeft draadjes maar er zitten echter ook nadelen aan. Zo is er voor die software een veel kleinere "community" waardoor je ook veel minder plugins en extra's beschikbaar hebt. Denk aan andere layouts, een mobiele site of opties om topics te delen met anderen.

Ik had an sich ook liever draadjes. Het is traditie en is iets waarmee je forum op kan vallen tussen de anderen. Echter: alle andere software, ook de professionele betaalde programma's, zijn gebaseerd op de lineaire modus die ook dit forum heeft. En als je naar de beste software zoekt is de kans groter dat je daar op uitkomt.

De keuze was ook praktisch. Deze forum software was één van de vier pakketten die in de standaard installer van de hosting provider zit. Door die te gebruiken heb ik minder kans op storingen.

Deze ziet er, wat mij betreft, dus ook beter uit.
20-09-2014 20:01
Reageren op dit bericht
erik Offline
Super Moderator

Bericht: #6
Wat zou Sanoma er allemaal van vinden? Ze proberen een nieuwe stijl prikborden op te tuigen en voordat het draait hebben veel mensen eigen fora gestart. Niet echt handig. Als je van de prikkers af wilt draai je in 1 klap die fora de nek om, dus dat wilden ze kennelijk niet. Zorg dan dat je een goed draaiend forum hebt klaar staan voor je met paniekverhalen komt en mensen vast laat proefdraaien met flut fora.

Maar goed, ze doen maar, ik ben wel tevreden met ons nieuwe bordje eigenlijk Smile
21-09-2014 09:36
Reageren op dit bericht
TTV Offline
Junior Member

Bericht: #7
Zijn gewoon een stel sufferds bij Saroma..... Big Grin
24-09-2014 18:15
Reageren op dit bericht
jacco... Offline
Member

Bericht: #8
is er een quote knop?ik neem aan dat dat niet reply is want dan zie ik alleen mijn tekst...
28-09-2014 07:02
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #9
Ja, rechts onder elke reactie staan een aantal knoppen waaronder een quote knop, rechts naast de reply knop. Als je die quote knop aanvinkt en vervolgens reply doet (niet die zwarte dus) wordt dat bericht gequote
28-09-2014 10:45
Reageren op dit bericht
jacco... Offline
Member

Bericht: #10
(28-09-2014 10:45 )Den schreef:  Ja, rechts onder elke reactie staan een aantal knoppen waaronder een quote knop, rechts naast de reply knop. Als je die quote knop aanvinkt en vervolgens reply doet (niet die zwarte dus) wordt dat bericht gequote

juist...thnx!

en de 'markeer alles als gelezen' knop? is die er ook?
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-09-2014 om 20:43 door jacco....)
29-09-2014 19:53
Reageren op dit bericht
Tonio Offline
Senior Member

Bericht: #11
en de 'markeer alles als gelezen' knop? is die er ook?

@Jacco

Jawel.
Heb er ook naar moeten zoeken, maar vergeet weer hoe hij heet. Cool

Ga naar HOME (rechtsboven) en kijk rechtsonder.
In het rijtje van Statistieken en zo.
02-10-2014 06:21
Reageren op dit bericht
Disciple Offline
Senior Member

Bericht: #12
(02-10-2014 06:21 )Tonio schreef:  en de 'markeer alles als gelezen' knop? is die er ook?

@Jacco

Jawel.
Heb er ook naar moeten zoeken, maar vergeet weer hoe hij heet. Cool

Ga naar HOME (rechtsboven) en kijk rechtsonder.
In het rijtje van Statistieken en zo.

"Dit forum als gelezen markeren" optie staat ook gewoon per forum 'rechtsbovenin' in het grasgroene vlak..
03-10-2014 21:59
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen