facebook twitter Reactie plaatsen 
het RTL debat ( chaos)
Auteur Bericht
Bertus Offline
Posting Freak

Bericht: #1
het RTL debat ( chaos)
Schande in Carré, telkens 45 seconden lang

NOG 9 DAGENRTL had acht lijsttrekkers uitgenodigd in het theater. Het werd een schandalig treffen.

Ik heb het RTL-debat gemist. Ik schakelde vanavond in voor een heerlijk avondje debatteren tussen acht lijsttrekkers, en ik kon het niet vinden. U?

Zelden is op de Nederlandse televisie de publieke zaak zo’n slechte dienst bewezen
Frank Poorthuis
Wat een schande zeg. Je zult mij nooit horen over het verschil tussen de publieke zenders en de commerciëlen. Maar RTL heeft vanavond de journalistiek wel een heel slechte dienst bewezen. Ze hadden Carré afgehuurd, daar acht lijsttrekkers en twee journalisten neergezet, de boel mooi uitgelicht en veel reclame verkocht, maar ze waren vergeten een debat te organiseren.

Een schande, ik kan het niet anders zeggen. Zelden is op de Nederlandse televisie de publieke zaak zo’n slechte dienst bewezen. De mensen thuis, die daar misschien niet doorheen konden kijken, zagen helemaal bevestigd wat zij van politici vinden: keffende hondjes, die in 45 seconden hun plasje willen doen. En journalistiek is kennelijk gekke vragen stellen en die dan maar half laten beantwoorden.

Lef
Krol liet haar alle hoeken van haar afgepaste vierkantje op het toneel zien
Frank Poorthuis
Ik heb zeker twee uur gewacht tot een van de heren (of Marianne Thieme) het lef had om te zeggen: sorry hoor, hier kan ik echt niet meer aan meedoen. Ik denk dat die het debat gewonnen had. Sorry, ik zei debat. De avond, het treffen, hoe zullen we het noemen?

Het dichtstbij kwam Henk Krol. Ja, ik denk dat Henk Krol de avond gewonnen heeft. Hij deed het enige wat je in zo’n situatie kunt doen: terugschreeuwen. Terugdrammen. Die mevrouw, die Diana Matroos, bij wie de heren en mevrouw allemaal moesten langskomen om zogenaamd moeilijke vragen te beantwoorden, die mevrouw die kennelijk graag een nieuwe Mariëlle Tweebeeke wilde worden, die mevrouw die zich had voorgenomen iedereen maximaal 15 seconden aan het woord te laten, die mevrouw kon tegen Henk Krol niet op. Die liet haar alle hoeken van haar afgepaste vierkantje op het toneel zien.

Ze had eerst de arme Asscher afgeslacht. Duidelijk geen straatvechter. Het was sowieso een slechte avond voor de PvdA-lijsttrekker. Hij is gezien. Hij heeft het zelf ook wel door. Jesse Klaver straalde hem op alle punten (tenminste als je die binnen 45 seconden kon maken) het podium af. Klaver en Krol, ze bleven overeind. Best knap. En overigens, toen de avond vorderde kreeg Matroos kennelijk de opdracht even iets te dimmen. Dat gaf iets lucht, toegegeven. Maar hé, hoe oneerlijk is dat, voor de mannen die eerder waren weggeblazen!

Toch nog een paar opmerkingen
En tenslotte, want ik ga er niet al te veel conclusies aan verbinden, aan dit treffen in Carré, tenslotte toch een paar opmerkingen:

Marianne Thieme (doe je ogen dicht en je hoort Beatrix praten) was ook heeeeelemaal niet op haar plek hier. Die was onvoorbereid, niet snel, te vaag.

Buma? Duidelijk op oorlogspad, de komende anderhalve week nog. Arme Asscher kreeg het ook van hem te verduren.

Pechtold: kreeg niet de gelegenheid zijn rol van vredestichter te vervullen.

Rutte? Was one of the guys. Dit was geen goeie beurt voor hem. Hij kwam niet tot zijn recht. Hij probeerde het wel. 'Ik als premier', we kennen dat wel. Hij was beter in de spotjes die de partij tijdens de reclameblokken had ingekocht. Niet zo gek, eigenlijk deden alle lijsttrekkers het beter in de reclametijd dan in Carré zelf.

Geert Wilders? Die heeft voor het eerst in vele jaren een goede keus gemaakt.

Frank Poorthuis was tien jaar politiek verslaggever. Nu beschouwt hij Den Haag vanaf een gepaste afstand en schrijft hij er dagelijks over tot aan de verkiezingen van 15 maart.

http://www.ad.nl/verkiezingen/schande-in...~a60dc04f/
06-03-2017 20:50
Reageren op dit bericht
Petra Offline
Posting Freak

Bericht: #2
RE: het RTL debat ( chaos)
Ik heb het wel gezien. Diana Matroos was niet in staat er een programma van te maken. Viel mensen voortdurend in de rede, praatte door terwijl de ander nog aan het woord was, en 45 seconden is wel erg weinig om je punt te maken....
06-03-2017 23:24
Reageren op dit bericht
Bertus Offline
Posting Freak

Bericht: #3
ik heb alleen het begin gemist,maar ik vond het tenenkrommend ,en ze beet niet iedereen ,rutte bv....hij lacht alles weg en komt er mee weg ,niet alleen gisteren maar de hele tijd
07-03-2017 00:10
Reageren op dit bericht
HJV
Unregistered

Bericht: #4
maandag 6-3-'17 Rutte bij P&J en bewoners uit Groningen.

Wat een afgang van Rutte nadat hij enige vragen kon beantwoorden en gewoonlijk draaide als een drol in een vergiet zoekende welk gaatje de nooduitgang is.

Het publiek was het er duidelijk niet mee eens en roerde zich nog al duidelijk, lag niet aan het gedrag van het publiek maar op de misselijke antwoorden van Rutte.

Ik vraag mij af als een publiek zo word afgezeken door de heren uit de politiek tijdens een uitzending en zij massaal gaan roepen "HI HA Hondelul" wat er dan gaat gebeuren en welke uitwerking het heeft.
07-03-2017 13:52
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #5
Het erge was dat mevrouw Matroos aan Klaver en Roemer erg onnozele vragen stelde terwijl Rutte en Pechtold gewoon een normaal verhaal konden doen, het verhaal dat ze ook wilden vertellen.
07-03-2017 19:52
Reageren op dit bericht
Bertus Offline
Posting Freak

Bericht: #6
ik zie en hoor ook van anderen dat de media (tv) wel aardig de vvd uit de wind houd,op nieuwsuur na dan gisteravond met rutte ,misschien bang voor wilders dat die teveel macht krijgt en er baantjes op de tocht komen te staan ? hij is namelijk niet zo weg van de npo
11-03-2017 21:29
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen