facebook twitter Reactie plaatsen 
Zoals gewoonlijk..
Auteur Bericht
Disciple Offline
Senior Member

Bericht: #1
Zoals gewoonlijk..
...laten wij ons nog niet helemaal kisten, in tegenstelling tot het capitulerende amsterdam..

---

Het uiterlijk van de zwarte pieten die zaterdag bij de intocht van Sinterklaas in Rotterdam meelopen blijft onveranderd. Dat heeft het organiserend comité bekendgemaakt.

De 140 pieten zullen geen rode lippen hebben en geen oorringen dragen. Maar dat was in eerdere jaren ook al zo.

Het comité heeft wel overwogen om gekleurde pieten te laten meelopen, maar heeft daar in samenspraak met sponsoren vanaf gezien.

De stoet zal "bol staan van de diversiteit", zegt de organisatie. Daarbij wordt gedoeld op ongeschminkte paardenbegeleiders en - orkesten in de stoet.
13-11-2014 13:41
Reageren op dit bericht
Bertus. Offline
Junior Member

Bericht: #2
RE: Zoals gewoonlijk..
ik ben benieuwd of het rustig blijft of dat iedereen de kolder in de kop krijgt
13-11-2014 18:29
Reageren op dit bericht
Disciple Offline
Senior Member

Bericht: #3
Zulle ongetwijfeld raddraaiende auslanders hier en daar opduike,, zijn al jaren intimidaties gaande tijdens sinterklaas optochten enzo
13-11-2014 19:41
Reageren op dit bericht
Bertus. Offline
Junior Member

Bericht: #4
zwarte piet is zich zeker kapot geschrokken...... hij ziet ineens wat bleekjes....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23327...aal__.html
13-11-2014 20:20
Reageren op dit bericht
erik Offline
Super Moderator

Bericht: #5
Er schieten inmiddels heel wat mensen in een kramp nu er bij het Sinterkkaasjournaal witte Pieten zijn opgedoken.

En de kinderen interesseert het geen ruk, de kkeur. Als ik met een pietenbaret de school in loop vinden de kinderen me Piet. Die willen pakjesavond, schoen zetten, surprises maken , pepernoten eten etc En ik ben zeer benieuwd wat van deze zaken niet meer mogelijk zou zijn als Piet niet zwart is.
13-11-2014 20:25
Reageren op dit bericht
REDNECK Offline
Posting Freak

Bericht: #6
Maar waarom mag hij niet meer zwart zijn? Het lijkt nu net alsof het erg is om een zwarte huidskleur te hebben en dat is juist het tegenovergestelde van wat de anti-figuren willen lijkt me.

Zullen we volgend jaar de baard van Sint er maar afscheren?
13-11-2014 21:00
Reageren op dit bericht
Bertus. Offline
Junior Member

Bericht: #7
(13-11-2014 20:25 )erik schreef:  Er schieten inmiddels heel wat mensen in een kramp nu er bij het Sinterkkaasjournaal witte Pieten zijn opgedoken.

En de kinderen interesseert het geen ruk, de kkeur. Als ik met een pietenbaret de school in loop vinden de kinderen me Piet. Die willen pakjesavond, schoen zetten, surprises maken , pepernoten eten etc En ik ben zeer benieuwd wat van deze zaken niet meer mogelijk zou zijn als Piet niet zwart is.
het gaat mij niet over zwart of wit of voor mij roze piet,gaat op de manier waarop dit wordt afgedwongen.......en daar ken ik slecht tegen
13-11-2014 21:11
Reageren op dit bericht
erik Offline
Super Moderator

Bericht: #8
Donker gekleurde mensen zeggen het al zo lang, zelfs Gerda Havertong in Sesamstraat jaren geleden al. Er gebeurde niks dus ik snap dat ze het wat harder roepen. De manier waarop Quincy dat doet ben ik erg tegen, maar er normaal over praten lijkt niet erg te lukken.
13-11-2014 21:17
Reageren op dit bericht
Bertus. Offline
Junior Member

Bericht: #9
(13-11-2014 21:17 )erik schreef:  Donker gekleurde mensen zeggen het al zo lang, zelfs Gerda Havertong in Sesamstraat jaren geleden al. Er gebeurde niks dus ik snap dat ze het wat harder roepen. De manier waarop Quincy dat doet ben ik erg tegen, maar er normaal over praten lijkt niet erg te lukken.
ik heb het idee dat normaal praten er niet meer in zit,ik zag zelfs "blanke" ouderen helemaal uit hun dak gaan en woorden gebruiken die janmaat (niet de voetballer) nog rode oortjes zou bezorgen als hij nog zou leven........
de beer lijkt mij los..... en die Quincy? die spoort niet! ach ook een manier om in het nieuws te komen, wat hij in de zalen laat zien zal niet al teveel voorstellen als er soms maar 15 bezoekers zijn....

eigenlijk waanzin.... de wereld staat in brand en hier giet het over een kinder feestje
13-11-2014 21:32
Reageren op dit bericht
Disciple Offline
Senior Member

Bericht: #10
(13-11-2014 21:00 )REDNECK schreef:  Maar waarom mag hij niet meer zwart zijn? Het lijkt nu net alsof het erg is om een zwarte huidskleur te hebben en dat is juist het tegenovergestelde van wat de anti-figuren willen lijkt me.

Zullen we volgend jaar de baard van Sint er maar afscheren?

Joh, nie anders verwacht van die erik. Maar kindere vinde het idd wel best hoor, zal hun worst weze hoe die piete eruit zien, en dat gaat de uitkomst ook worde. Achteraf gaat er vol lof gesproke worde over gekleurde piet evenemente, wat voor een succes het wel nie is, en dat de kindere het prachtig vinde, en zo gaat er gewoon langzaam een eind kome aan zwarte piet, net als er langzaam een eind komt aan alles wat 'autochtoon' is, vies vuil kankurland en slak rotvolk dat we zijn geworde.
Vinde ze het gek dat er groepe zijn die steeds extremer worde, dat creere ze toch ech lekker zelf. Van mij kan het nie radicaal genoeg tegenwoordig

(13-11-2014 21:17 )erik schreef:  Donker gekleurde mensen zeggen het al zo lang, zelfs Gerda Havertong in Sesamstraat jaren geleden al. Er gebeurde niks dus ik snap dat ze het wat harder roepen. De manier waarop Quincy dat doet ben ik erg tegen, maar er normaal over praten lijkt niet erg te lukken.

Autochtone roepe ook al jare over de probleme met auslanders,,word ook nie naar geluisterd, ook logisch dat men steeds harder gaat roepe, of dat dan weer niet?
Gerda Havertong gaat ook vrijwillig tegen vergoeding bij Paul de Leeuw zitte en ' foute' opmerkinge aanhore, dieselfde Paul de Leeuw, die verkapt als humor ook van alles roept wat eigenlijk nie ken, maar nu heeft meneer van die zwarte knulletjes geadopteerd en heeft hij ineens het licht gezien? Hypocriete bende
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-11-2014 om 22:12 door Disciple.)
13-11-2014 22:08
Reageren op dit bericht
Petra Offline
Posting Freak

Bericht: #11
Eigenlijk zorgt de media aandacht voor het uit de hand lopen van de klacht. Zonder die aandacht zou zo'n aktiegroepje veel te klein zijn om serieus resultaat te bewerkstelligen.
13-11-2014 22:40
Reageren op dit bericht
Disciple Offline
Senior Member

Bericht: #12
Puur afzette tege, en peste van, de grote boze witte mensch, in combinatie met zichzelf fantastisch vindende politiek correcte mietjes en zweefteven, niets meer, niets minder.
ZIJ moge overal beledigt door voele, ergens moeite mee hebbe, slachtoffertje spele, in werkelijk alles een uitzonderingspositie verkrijge en WIJ moete alles maar goed vinde en ons nie zo aanstelle. Totale onderdanige rol word je aangeleerd hier in dit land. Ik ga mijn kindje hier in ieder geval nie op late groeie, binne 5 jaar ben ik weg
13-11-2014 23:36
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #13
Nu schiet je zelf ook in de slachtofferrol.

Verder ben ik het er mee eens dat de media het opkloppen. Daardoor worden al die bedrijven bang en halen ze bijvoorbeeld pieten uit de schappen.

Dit gaat ook dwars door allerlei politieke stromingen heen.
13-11-2014 23:41
Reageren op dit bericht
Bertus. Offline
Junior Member

Bericht: #14
(13-11-2014 23:36 )Disciple schreef:  Puur afzette tege, en peste van, de grote boze witte mensch, in combinatie met zichzelf fantastisch vindende politiek correcte mietjes en zweefteven, niets meer, niets minder.
ZIJ moge overal beledigt door voele, ergens moeite mee hebbe, slachtoffertje spele, in werkelijk alles een uitzonderingspositie verkrijge en WIJ moete alles maar goed vinde en ons nie zo aanstelle. Totale onderdanige rol word je aangeleerd hier in dit land. Ik ga mijn kindje hier in ieder geval nie op late groeie, binne 5 jaar ben ik weg
waar ga je heen dan? Friesland ? paspoort meenemen dan he
13-11-2014 23:53
Reageren op dit bericht
Petra Offline
Posting Freak

Bericht: #15
We moeten uit gaan kijken. Op het moment dat een samenleving met alle winden meewaait is er geen sturing...
14-11-2014 13:50
Reageren op dit bericht
Bertus. Offline
Junior Member

Bericht: #16
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/ar...kken.dhtml
14-11-2014 17:16
Reageren op dit bericht
Disciple Offline
Senior Member

Bericht: #17
Wat bedoel je precies met alle winden meewaaien?

Volgens mij is het gewoon een kwestie van 2 totaal verschillende meningen en dat botst gewoon steeds extremer. En als we het dan vooral tussen de tegenstellingen autochtoon-allochtoon hebben, komen die steeds extremere botsingen, omdat er steeds minder naar de autochtoon word geluisterd, en is er maar EEn groep die steeds meer moet 'inleveren' en water bij de wijn doen, en dat zal men een keer goed zat worden. Allochtonen zijn zielig, hebben problemen en daar moeten we naar luisteren en op zien te lossen, autochtonen moeten niet zo moeilijk doen er maar gewoon aan wennen dat de maatschappij veranderd. Dat is de boodschap waar we het mee moeten doen. Moet men nie roepe dat ik het overdrijf en me aanstel, maar dit is echt de letterlijke boodschap. Lijken op zich misschien allemaal kleine dingetjes, maar dat zijn de sogenaamde problemen van allochtonen ook, maar daar moete we WEL allemaal rekening mee houde en speciale voorzieninge voor creere. DIE worde nie meegedeeld door de erikjes van deze wereld dat ze nie zo moete zeure en er maar gewoon aan moete wenne.

Klein, of eigenlijk gewoon een groot en overduidelijk voorbeeld: ik heb ze helaas nie meer, maar waarom zoude mijn opa en oma, of mense van die generatie, nie liever in een verzorgingstehuis of ziekenhuis geholpe worde waar ze gewoon geholpe worde door blonde meiden? Als ik zoiets namelijk op zou wille starte, omdat die mense toch meer op hun gemak voele onder hun eige mense, is dat absoluut uit den boze, maar een verzorgingstehuis gericht op islamiete, dat kan gewoon. Nemen alleen hoofddoekjes in dienst, alles uit eigen cultuur en geloof, WANT die buitenlandse oudjes moet het zo vertrouwelijk mogelijk worde gemaakt zodat ze op hun gemak zijn. Maar mijn opa en oma? Die moete nogmaals maar gewoon wenne dat de maatschappij en bevolkingssamenstelling veranderd, dat men in deze multuculturele samenleving nou eenmaal nie elke avond alleen maar hollandse prak kan eten, echt, dat is de letterlijke boodschap aan die mense. Maar denk jij dat er tege buitenlanders word gezegt dat ze maar gewoon hollandse prak moete ete? Nee, die krijge Allemaal eigen voer.
Kortom, op een keer is men dat zat, WIJ moete aanpasse en acceptere, ZIJ krijge in ALLES een uitzonderingsbehandeling en extra voorzieninge.
DE Nederlanders is gewoon tweederangsburger in eigen land, basta
14-11-2014 17:35
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #18
Waarom alles op één hoop gooien? De tegenstanders van zwarte piet die dit hebben aangezwengeld zijn Nederlanders van Surinaamse of Antilliaanse afkomst. Zijn dat per definitie allochtonen? Nee, natuurlijk niet.
Probeer problemen eens los van elkaar te zien.
14-11-2014 17:56
Reageren op dit bericht
Petra Offline
Posting Freak

Bericht: #19
Met alle winden meewaaien = alle minderheden tevreden houden door aan al die wensen te voldoen. De minderheden geven aan ergens moeite mee te hebben, terwijl de meerderheid moeite heeft met de mening van die ander. Waarom dan al dat aanpassen aan die minderheid? Dat is m.i. Nergens anders zo...
14-11-2014 17:56
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #20
Het werkt overigens averechts. Hoe harder Quincy schreeuwt hoe minder mensen geneigd zijn iets aan de traditie aan te passen. Als ze niks hadden gezegd was zwarte piet vanzelf wel iets veranderd.
14-11-2014 17:59
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen