Peiling: Moet de 'uitdoelpunten-regel' worden afgeschaft?
Deze peiling is gesloten.
Ja 55.56% 5 55.56%
Nee 44.44% 4 44.44%
Totaal aantal stemmen: 9 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

facebook twitter Reactie plaatsen 
Poll: afschaffen regel uitdoelpunten ja/nee
Auteur Bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #1
Poll: afschaffen regel uitdoelpunten ja/nee
Op nu.nl was volgende te lezen:

Citaat:De UEFA overweegt de regel dat doelpunten in uitwedstrijden dubbel tellen bij een gelijke stand over twee knock-outduels af te schaffen.

http://www.nu.nl/sport/3869864/uefa-over...affen.html

Vraag is of dat een goed idee is. Ik wilde er dus de volgende poll aan toevoegen: is het afschaffen van de regel voor uitdoelpunten een goede zaak?
05-09-2014 13:41
Reageren op dit bericht
Petra Offline
Posting Freak

Bericht: #2
RE: Poll: afschaffen regel uitdoelpunten ja/nee
Je zult toch afspraken moeten maken wat er gebeurt als er een gelijke eindstand is. Wat is hun alternatief? Verlengen, lees ik. Ik vind het ook niet juist dat er in de allerlaatste wedstrijd pas maatregelen genomen worden, want daar kun je een voor- of nadeel uithalen. Beslissende wedstrijd op neutraal terrein?
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-09-2014 om 14:22 door Petra.)
05-09-2014 14:19
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #3
Dat er in de laatste wedstrijd pas verlengd wordt is nu ook zo. Daar heb je als thuisspelende ploeg juist last van, want één doelpuntje tegen en je ligt er praktisch uit.
05-09-2014 14:27
Reageren op dit bericht
Disciple Offline
Senior Member

Bericht: #4
Ik heb 'Nee' gestemd, vind het wel prima zo.
Zou eerder de buitenspelregel aanpasse, erger ik mij al jaren aan in veel situaties.
Ook de penalties en rode kaarten die worde gegeve bij aangeschote hands is mij een doorn in het oog, je gaat steeds meer krijge dat aanvallers er op gaan lope azen, gelijk in het hockey, vreselijk..
05-09-2014 15:24
Reageren op dit bericht
Blauw Gele Sensatie Offline
Posting Freak

Bericht: #5
(05-09-2014 14:19 )Petra schreef:  Je zult toch afspraken moeten maken wat er gebeurt als er een gelijke eindstand is. Wat is hun alternatief? Verlengen, lees ik. Ik vind het ook niet juist dat er in de allerlaatste wedstrijd pas maatregelen genomen worden, want daar kun je een voor- of nadeel uithalen. Beslissende wedstrijd op neutraal terrein?

Je wilt dus na een uit- en thuis wedstrijd nog een beslissingswedstrijd als ik het goed begrijp Petra? Dat duurt dan wel lang voor er een beslissing valt en veel clubs hebben al een druk programma.

Ik vond het altijd een prima maatregel.
Wat mij betreft wordt bij een gelijke stand na 2 wedstrijden de evt verlenging wel afgeschaft.
En volgt er dus meteen de strafschoppenserie.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-09-2014 om 15:42 door Blauw Gele Sensatie.)
05-09-2014 15:40
Reageren op dit bericht
rudi Offline
Member

Bericht: #6
Ik heb nee gestemd. Schaf dan liever de "dubbele straf" bij doorgebroken speler in strafschopgebied af. Zoals die rode van Indi gisteren
05-09-2014 16:55
Reageren op dit bericht
rustdag Offline
Junior Member

Bericht: #7
af schaffen die handel.
06-09-2014 21:00
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen