facebook twitter Reactie plaatsen 
Na veel nadenken toch nog eventjes mijn waardering
Auteur Bericht
BJW Offline
Senior Member

Bericht: #1
Na veel nadenken toch nog eventjes mijn waardering
Vermeer.............................geweldig heeft veel tegen gehouden uittrappen?

Van Beek.............................viel tegen op rechts maar verdedigde goed, later prima en beter da Botteghin
Botteghin............................raakt langzaam ingespeeld maar iets te langzaam
vd Heijden..........................gaat allemaal iets te langzaam maar technisch prima
Kongolo..............................goede en slechte acties wisselden zich af

El Ahamadi ........................de beste van allemaal
Veijnovic...............................zou in Engeland geen schijn van kans hebben. Te langzaam maar baltechnisch gewoon goed
Immers..........................................................................​........pfffffffffffffffff

Kuijt......................................beter dan verleden week maar had beslissend balverlies
Kazim...........................................................................​...........pffffffffffffffffffffff
Bilal...........................................................................​................pffffffffffffffffffff

Karsdorp viel heel goed in
Elia...............had geen tijd indruk te maken en Kramer helemaal niet.

3 rotte appels, weg ermee en frisse jonge jongens in het team!!!
30-08-2015 20:07
Reageren op dit bericht
Bert Offline
Senior Member

Bericht: #2
RE: Na veel nadenken toch nog eventjes mijn waardering
De punten van Blauwe Cor zijn binnen:

Vermeer 9+
Van Beek 9
Jan Arie 9
Botte Gien 9+
Kongolo 9

El Hamadi 9
Veijnovic 9
Immers 9+

Kuijt 10
Kazim 9
Bilal 9
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-08-2015 om 21:11 door Bert.)
30-08-2015 21:10
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #3
BJW
Ik vond Kazim deze wedstrijd zeker niet slecht. Speelde naar de mogelijkheden die hij kreeg in mijn ogen en had een paar goede passes, steekballen.
30-08-2015 21:18
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #4
cijfers AD

PSV - Feyenoord 3-1
PSV: Zoet 7,5; Arias 7, Bruma 7, Isimat 7, Brenet 6; Pröpper 7, Guardado 7,5, Maher 6 (63. Hendrix -); Narsingh 6,5 (77. Locadia -), De Jong 7, Lestienne 7 (86. Pereiro -).

Feyenoord: Vermeer 7; Van Beek 5,5, Botteghin 5,5 (60. Karsdorp 6,5), Van der Heijden 6, Kongolo 5; Vejinovic 4,5, El Ahmadi 6, Immers 4 (68. Elia -); Kuyt 5, Kazim-Richards 6,5 (82. Kramer -), Basacikoglu 6.

Arbiter: Kuipers 5.
Man van de wedstrijd: Als vanouds de lijnen uitzettend, was Andres Guardado de grote motor van PSV tijdens de overwinning op Feyenoord.

Kijk ik nu met een te groot vergrootglas naar Bilal, of klopt dit cijfer niet?

Overigens is Kazim de op een na beste feyenoorder en daar kan ik me vandaag zeker wel weer in vinden.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-08-2015 om 22:28 door Kazieb.)
30-08-2015 22:26
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #5
Of ze hebben er verstand van of niet. Dus als dat cijfer voor Kazim klopt klopt die van Bilal ook. En ja: soms leg jij spelers wel eens onder een vergrootglas. Kan overigens de beste overkomen. Van Basten had het met v. Bommel Smile

Ik ben overigens nog niet overtuigd van Kuijt achter Kramer. Je mist dan nog steeds een bepaalde fijngevoeligheid centraal voorin.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-08-2015 om 22:49 door Den.)
30-08-2015 22:47
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #6
Nou den, hetwas eigenlijk niet echt een vraag. ;-) Bilal kan er gewoon niets van en met hem in de basis zul je nooit aan voetballen toekomen. Daarvoor leidt hij veel te veel balverlies. En dat heeft nog even nodig en men begint te morren en dan is het afgelopen. Eigen spelers waren al wat bezig. Binnenkort de supporters als hij de zoveelste bal uit het stadion schiet en dan kan Gio echt niet anders meer. Rutten had dit al lang gezien. Rutten is echt niet gek. Gio speelt met betere spelers nog slechter voetbal.
Maar Gio heeft een bepaalde eigenwijsheid die me nu al zwaar tegen begint te staan.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-08-2015 om 09:17 door Kazieb.)
31-08-2015 09:16
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #7
Rutten was net zo eigenwijs. Ook Rutten wisselde niet als het kut liep. Ik kan me slechts één thuiswedstrijd herinneren waarin hij al eens in de rust ingreep met een tactische omzetting. Maar voor de rest liet ook Rutten zijn lievelingen gewoon aanmodderen. Het ging gedurende het seizoen steeds moeizamer en moeizamer maar dan eens wat anders proberen ho maar.

Bilal is echt het grote probleem niet. Ik zeg niet dat het een wereldtopper is maar je kan nog tien jaar doorgaan op deze manier van voetballen maar dan heb je straks echt een heel kerkhof aan afgeschreven buitenspelers.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-08-2015 om 09:33 door Den.)
31-08-2015 09:31
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #8
Je moet naar de Rutten opstelling. Zo simpel is het. Je kan idd nog 100 buitenspelers afschrijven want ze hebben het niveau gewoon niet. Stop er dan mee en kies voor andere opties. Rutten zocht naar een samenstelling en heeft de beste gevonden. Liep als een tierelier
31-08-2015 09:53
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #9
De opstelling van Rutten liep geweldig tot en met de lijn Clasie-El Ahmadi. Voorin heeft men het een tijd lang op kracht kunnen doen (Immers-Kazim) maar uiteindelijk kwamen we voorin gewoon op technisch/creatief vlak tekort. Daar moet je juist nu een stap maken.

Volgens mij is het probleem van Gio juist dat hij de lijn Rutten teveel volgt. Draai Kuijt en Bilal om en je had gewoon de opstelling van Rutten met Kuijt in de plaats van Toornstra. Nieuwe spelers (Kramer, Kuijt) maken dat je nieuwe inzichten moet ontwikkelen.

Eerste vraag is: wat wil je met Kuijt? Wil je de ideale positie voor hem creëren of is het één van de spelers die je ook gewoon gaat wisselen als hij slecht speelt?
31-08-2015 10:06
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #10
Nee dan kom je in de buurt van Rutten maar Rutten heeft zoals gezegd Bilal al lang afgetest en terecht. Bilal is echt een groot probleem hoor voor het voetbal. Een paar halve assist en een goaltje verbloemen dat.

Nieuwe spelers, maar nog steeds slechts de ideale spelers voor het Rutten systeem. Je hebt nog steeds geen 2 volwaardige buitenspelers dus die optie valt gewoon af. Maar ik ben bang dat we zometeen met Elia en Bilal aan de flanken hebben.

Kuyt daar moet je dit seizoen een plaats voor inrichten. Is beter dan de bank zo simpel is het. En brengt wat extra's mee dat niet in zijn prestatie is uit te drukken. Dus nieuwe spelers nieuwe inzichten maar zelfde systeem met andere spelers.
31-08-2015 10:27
Reageren op dit bericht
Den Offline
Administrator

Bericht: #11
Bilal en Kuijt op de flanken of Boetius en Toornstra: daar zit echt niet zoveel verschil tussen. Dat is geen wijziging met hoe Rutten speelde: één pure flankspeler en één valse. Andere poppetjes: zelfde systeem.

Kuijt is geen linksbuiten dus met Kuijt zijn er volgens mij drie opties:

1) Je zet hem zwervend op rechts zoals hij in Turkije ook deed. Dan heeft hij dus gewoon de rol van Toornstra onder Rutten en zijn Elia en Bilal de opties voor linksbuiten. Wel vind ik dat je dan voor Immers een andere middenvelder moet zoeken want waar hij met de balvaste en kopsterke Pelle een mooi koppel vormde komen nu zijn tekortkomingen naar voren.

2) Je zet hem in het systeem van Rutten/Gio in de spits en dan zitten Kramer en Kazim dus op de bank.

3) Je zet hem naast of achter de spits. Dat heet dan "nummer tien" maar dan is het voor mij gewoon een tweede spits. Maar dan moeten je flankspelers inzakken om het middenveld te kunnen versterken. Dat kunnen Bilal en Elia best maar ik denk dat je dan ook sterk moet overwegen Vilhena/Gustafson/Toornstra één van de flanken te laten bezetten.
31-08-2015 10:40
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #12
Den
Lees mijn bericht in het topic
"Godsallemachtig was slecht"

Heb speciaal voor jou de speelwijze er nog bij gezet zodat het weer niet verkeerd kan worden opgevat.

Optie 3 dus om op jou verhaal terug te komen
31-08-2015 10:50
Reageren op dit bericht
BJW Offline
Senior Member

Bericht: #13
(31-08-2015 10:40 )Den schreef:  Bilal en Kuijt op de flanken of Boetius en Toornstra: daar zit echt niet zoveel verschil tussen. Dat is geen wijziging met hoe Rutten speelde: één pure flankspeler en één valse. Andere poppetjes: zelfde systeem.

Kuijt is geen linksbuiten dus met Kuijt zijn er volgens mij drie opties:

1) Je zet hem zwervend op rechts zoals hij in Turkije ook deed. Dan heeft hij dus gewoon de rol van Toornstra onder Rutten en zijn Elia en Bilal de opties voor linksbuiten. Wel vind ik dat je dan voor Immers een andere middenvelder moet zoeken want waar hij met de balvaste en kopsterke Pelle een mooi koppel vormde komen nu zijn tekortkomingen naar voren.

2) Je zet hem in het systeem van Rutten/Gio in de spits en dan zitten Kramer en Kazim dus op de bank.

3) Je zet hem naast of achter de spits. Dat heet dan "nummer tien" maar dan is het voor mij gewoon een tweede spits. Maar dan moeten je flankspelers inzakken om het middenveld te kunnen versterken. Dat kunnen Bilal en Elia best maar ik denk dat je dan ook sterk moet overwegen Vilhena/Gustafson/Toornstra één van de flanken te laten bezetten.

Dat Gio het voordeel van de twijfel eerst genieten kan staat voor mij buiten kijf maar het gaat echt in de richting Rutten zoals hij durft met spelers.

Beginnen we nog even achterin, hoewel ik echt voor van Beek op rechts was, heb ik nu mijn mening bijgestelt en heb gezien hoe belangrijk Karsdorp op rechts zijn kan.
Ik zeg het ook daarom omdat de aanvoer aan die kant totaal niet functioneerd en Karsdorp in samenwerking met Dirk wel een wapen zou kunnen zijn.

Op het middenveld is El Ahamadi veruit de beste en zal wel met Veijnovic verder moeten hoewel ik intussen vind, dat zijn plek discutabel is.
Over Immers zijn we het dacht ik intussen allemaal eens dat dit zo niet verder kan. Alternatief: Schuurman, Gustafson en Vilhena. Toornstra is voor mij geen alternatief omdat hij gewoon niets laat zien. De laatste twee zijn linkspoten en zouden aan de linke kant voor betere aanvoer kunnen zorgen. Kongolo is daarvoor niet goed genoeg.

Je aanval blijft automatisch over met Elia------------Kramer---------Kuijt
Vandaag nog kijken dat Kazim(grootverdiener) en Immers weg komen en dan maar hopen, dat Gio een beetje meer moed krijgt en met anderen gaat spelen.
31-08-2015 16:21
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #14
Bilal was de enige aanvaller met dreiging, en dat met een matig spelende back achter hem en een matig middenveld! Bilal weg zetten zoals jij dat doet Kazieb, betekent gewoonweg dat je er geen kaas van hebt gegeten
31-08-2015 19:56
Reageren op dit bericht
BJW Offline
Senior Member

Bericht: #15
(31-08-2015 19:56 )Wolfje9999 schreef:  Bilal was de enige aanvaller met dreiging, en dat met een matig spelende back achter hem en een matig middenveld! Bilal weg zetten zoals jij dat doet Kazieb, betekent gewoonweg dat je er geen kaas van hebt gegeten

Wat de dreiging betreft geef ik je iig gelijk maar dat komt hoofdzakelijk door zijn snelheid.

We hadden met Kazim en Kuijt niet veel aan de aanval maar vergeleken met Kazim de gevaarlijkste te zijn is niet zo moeilijk.

Aan de bal is hij behoorlijk waardeloos en dat vooral als hij alleen op het doel af gaat. Ik heb hem wel eens aardig zien schieten maar nog niet op het doel.
31-08-2015 20:06
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #16
Dat zal best wolf, maar ik schat mijn voetbalverstand toch wel een stap of 3 hoger in dan de jouwe op een schaal van 1 op 10, dus je mag zeggen wat je wil.
De dagen van Bilal zijn geteld. Kwestie van tijd tot hij op de bank zit toe te kijken. Je ziet het al aan de spelers die hem gisteren bijna allemaal van kritiek hebben voorzien. Dit kan niet goed blijven gaan.
En dreiging? Wanneer dan? Waarmee dan?
Bedoel je dat hij de grootste kans op 2-2 om zeep hielp door de bal niet af te spelen op de 2 man die vrij stond.
Nog een aantal wedstrijden en dan moet je gaan zeggen dat Gio het niet goed ziet en heeft hij het weer gedaan. Ik zeg nu al dat Gio vreemd bezig is.......

Hoe vond je Vermeer gisteren wolf?
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-08-2015 om 20:14 door Kazieb.)
31-08-2015 20:10
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #17
@BJW, Kaziem is een slechte spits! Kaziem gaf wel een paar goede steekballen vauit het middenveld. Die openingen moeten vanuit de middenvelders komen. Ik vergelijk overigens niet ik ga gewoonweg uit van de Feiten. Kuyt was een drama 0,0 inbreng vanaf links. Immers 0,0 inbreng vanuit het middenveld, over zijn gemiste kansen ga ik niets meer zeggen. Van Bronckhorst scoorde een zware onvoldoende, achteraf gezien wel makkelijk praten natuurlijk. Maar ik geef hem die onvoldoende vanwege zijn analyse achteraf.

@Kazieb, je bent niet zuiver in je analyse over Bilal en niet over Kaziem! Ik ben het met je eens dat het zomaar kan gebeuren dat Bilal er uit gehaald word door Gio, ook ik Begin te twijfelen aan Gio zijn analyses van waar het fout gaat.

Ik vond Vermeer redelijk. Slechte spelhervattingen. Reddingen die Mulder op zeker ook gemaakt had. 1ste doelpunt van PSV vond ik houdbaar. Ik blijf bij mijn mening dat het lood om oud ijzer is en dat hij met zijn ervaring en leeftijd meer moet brengen!

Morgen geef ik mijn favoriete opstellingen!
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-08-2015 om 20:22 door Wolfje9999.)
31-08-2015 20:15
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #18
Waarom ben ik niet zuiver?

Bilal beoordeel ik op zijn kwaliteiten die hij in zich heeft. Die zijn niet goed genoeg.
Als ik hem op gisteren moet beoordelen:
Gisteren begon hij aardig, maar dat kwam eigenlijk meer omdat ik vond dat hij verdedigend goed (mee) deed. Tot hij zijn man laat gaan waar de goal uit komt. Daarna niet meer gezien en heeft hij gegrossiert in foute passes, balverlies en verkeerde keuzes.

Zo roep ik gisteren ook dat Immers aan het kloten was en gewisseld moest worden. Exact de wissel zoals Gio het deed en niet zoals de commentator dacht. Logische wissel.

Dan heb ik het over Kazim GISTEREN. Zoals je kunt lezen. En toen speelde hij naar behoren. De ballen die hij kreeg daar deed hij iets mee en hij had weinig balverlies. Eenieder die dit niet zo wil zien, die ziet het niet goed. Zo simpel is het.

GIo maakt rare keuzes, wacht te lang met wisselen en moet zoals ik je een aantal weken geleden al meldde (regeren is vooruit zien) waarschijnlijk WEER zijn centrum veranderen.

Dan is iedereen behalve wolf het er over eens dat Vermeer een uitstekende pot stond te keepen. Maar ja, net als BJW kan jij niet realistisch zijn. Ik vraag om zijn optreden van GISTEREN en zelfs Stevie wonder zou zien dat hij goed stond te keepen.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-08-2015 om 20:32 door Kazieb.)
31-08-2015 20:31
Reageren op dit bericht
Wolfje9999 Offline
Posting Freak

Bericht: #19
Je leest weer eens niet goed, en dan ook weer Gisteren met hoofdletters schrijven, ik begin mijzelf echt af te vragen of je wel helemaal goed bent. Er waren er 3 zeer matig en jij pakt Bilal eruit om hem weg te zetten als een niksnut! Vermeer is niets meer dan een redelijke keeper, die zijn meerwaarde tov Mulder niet laat zien. Zijn acties bij hoge ballen en spel voortzettingen zijn zeer matig, we zijn net zover als met Mulder, geld over de balk!

Gio maakt inderdaad rare keuzes, maar niet omtrent het opstellen van Bilal.
31-08-2015 22:12
Reageren op dit bericht
Kazieb Offline
Posting Freak

Bericht: #20
als er eentje niet leest ben jij het wolf. Ik gaf commentaar op BJW. Jij komt er tussen en wil het naar jouw hand zetten.
Mijn verhaal is duidelijk en rechtlijnig. Is geen speld tussen te krijgen en zoals eerder gezegd als jij het anders ziet prima, maar dan heb je er geen kijk op, zo simpel is het.

Gio maakt inderdaad rare keuzes, maar niet omtrent het opstellen van Bilal.

Toen ik dit een aantal weken geleden al zei was ik voorbarig volgens jou. Maar je zei het dan op een botte manier. Je weet wel, zoals je me altijd probeert tegen te spreken.
Nu zeg je het zelf.

Zoals gewoonlijk ziet ik het weer wat eerder dan jij wolf en loop je weer achter de feiten aan.....
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-08-2015 om 22:38 door Kazieb.)
31-08-2015 22:26
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen